Sidor

24 april 2012

Russia 2



Rymdmuseum vid Paul och Peter-fortet. Rätt intressant att strosa runt bland Laika-målningar och skrytberättelser om hur Ryssarna lyckades komma ut i rymden så snabbt.



Bästa restaurangbesöket under vår weekend var på Baklazhan (ligger i shoppinggallerian Galeria). Drivs av snygga Ginza projekt. Här käkar Andres lammtestiklar.



Och så mera mat.



Och ännu mera mat..



Och så slutligen den överlägset vackraste kyrka jag någonsin varit i. Och då bör nämnas att jag är en kyrkjunkie. Church of our savior on spilled blood - inte en kvadratcentimeter invändigt har lämnats osmyckad, utan de olika bibliska motiven i miniatyrmosaik tar upp såväl tak som golv. Helt enormt pampig. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert! Ja inte testiklarna då kanske....
Både andlig o gastronomisk spis.

Tatiana sa...

Jag villl bara säga att jag tycker mycket om din blogg . Och vad roligt att du gillade St:Petersburg ! Jag var själv där förra veckan :)