Sidor

16 december 2011

Softish

I går besökte vi kanske den finaste djurpark jag någonsin varit på.
Xkaret vid Playa del Karmen. Dagen inleddes kanske inte lika klockrent
då jag tog med Rigo på en simtur i underjordsgrottor. Vi hade
visserligen flytvästar men grotturen var bäcksvart, jag fick paddla
som en dåre för att ta oss framåt och Rigo var ängslig hela
kilometerlånga turen och frågade nonstop "Mamma... finns spöken här?",
"Mamma, finns läskigskallar (döskallar) i Messiko?"..
Men så snart grotturen var över väntade en fantastisk dag.
Skaldjursbuffé på en pir mitt i det turkosa vattnet omgivna av
definer, fina promenadstigar i grönskan med
supersize-vattensköldpaddor, tropiska fiskar, papegojor och en uppsjö
andra djur till barnens stora förtjusning. På kvällen stannade vi för
att se en dansshow om Mexicos historia. Med tanke på just den
beskrivningen hade jag mycket låga förväntningar eftersom varenda en
av de turistiga shower jag sett genom åren varit rätt kackiga, men
denna var verkligen något i hästväg och hela familjen satt som
trollbundna från första stund.
Ska lägga upp lite bilder när jag kommer åt. Wifit på hotellet är inte
det bästa.
Efter en förmiddag vid poolkanten med Lego-byggande ska vi nu käka
lunch och sedan tänkte jag och Lottis ta oss in till stan med Bim för
att shoppa souvenirer. Vill hitta någon snygg mexikansk dödskalle och
så måste vi ju ha en somrero till utklädningslådan såklart.

Inga kommentarer: