Sidor

17 december 2011

Dagens (o)sanning?

Besökte just hotellets läkare för att få antibiotika mot Bims ihärdiga ögoninflammation och hosta. Hon tog på samma gång på eget bevåg en titt på Bims missbildade öra och sa att det var viktigt att vi röntkar hennes njurar när vi kommer hem, för att missbildade ytteröron ofta är ett tecken på njurproblem. (!?) När jag ifrågasatte resonemanget sa hon att under bebisens utveckling i magen bildas ofta yttre symptom om inre organ inte utecklats som de ska. Tex så får njursvaga barn ofta weird öron och ovanligt hög födelsevikt. Eeh?!

Ngn medicinskt insatt som kan tycka till om detta?

2 kommentarer:

Susanne sa...

Nej medicinskt kunnig ska jag inte utge mig för att vara.
Men jag har nedsatt funktion i ena njuren.
Och helt normala öron :)

Anonym sa...

En av mina bästa kompisar har medfött njurfel o världens snyggaste öron :)
Är dessutom medicinskt utbildad o har sällan hört något så dumt. Lyssna inte på det örat ;)
Kramar/ moster