Sidor

17 juni 2009

Bröllopsinlägg.. det var länge sedan.

I helgen var vi med och firade när våra vänner blev man och hustru ombord på en båt någonstans mellan Bromma och Långholmen. Under själva vigseln stod jag bakom 120 personer så jag såg inte ett schmack, men det behövdes inte när vigselmusiken väl drog igång för att hjärtat skulle snörpas åt och tårkanalerna sättas på prov..
Lyssna själva:



Jag är så vansinnigt glad för er skull Henrik och Annika. Att hitta någon i livet att älska som älskar en tillbaka är en sådan gåva. Var rädda om varandra nu, och ha en snuskigt kul bröllopsresa!

11 kommentarer:

Linda sa...

Jösses, stortjuter...

Ulrika sa...

Är inte så lättimponerad men det här var verkligen *jättebra*. Är dessutom helt förlorad när det gäller svensk musik, så jag googlade "Jocke Berg". Jaha, jamen då så, det förklarade ju en hel del... (pinsamt)

Vad härligt att ni mår så bra att ni kan njuta av ett bröllop! Min bebis kom för en vecka sen med ett akutsnitt och det känns som jag har långt kvar innan jag landar. Det är jobbigt nu men faktum är att nu är man tvåbarnsmorsa (eh!!!!!!!!?) och lyckan över att allt egentligen gick väldigt bra är stor.

Ha det gott och fortsätt att ta hand om er, söt-Rigo och Naku.

/Ulrika, trogen läsare.

Anonym sa...

En av världens allra bästa låtar! Texten är så underbart vacker, finare än så kan inte kärlek sägas med ord.

Tack för att vi också fick se!

// Anki

Caroline sa...

OMG! Jocke är min största idol! Och det är lätt världens vackraste låt :)

Zandra sa...

Ulrika> Vi tog det rätt lugnt på bröllopet. Turades om att hålla ett öga på Rigo i vagnen, så att den andre kunde dansa lite.. så funkade det hur bra som helst. Mitt snitt har läkt bra så med lite värktabletter i bakfickan höll jag ändra till småtimmarna. :)
Hoppas att du känner dig piggare snart. Två barn, akutsnitt... man blir ju lite matt bara av tanken.
Kram

Lisa sa...

OMG fusk med Jocke på bröllopet! Är så avundsjuk!!! :)

Lilla Duktig sa...

Kan man hyra sin egen Jocke Berg? Eller måste man typ känna honom för att få sådan här högkvalitativ underhållning?

*suck*

Man kanske skulle ta och gifta om sig? Förnya sina löften?
Fast efter bara två år...? Det kanske är lite väl entusiastiskt?

Bröllopsbloggen sa...

åhh vi har precis bestämt att vi ska ah den låten i kyrkan när det är dags för oss

Anonym sa...

Åh så ljuvligt fint!!! Skulle jag gifta mig imorgon och hade inte en aning om vilken musik vi ville ha så skulle jag absolut ta den här! Jag visade din blog för våra vänner igår, de har inte gift sig. Ännu =)
Blir liksom lite annorlunda underbart när det är Jocke Berg som sjunger själv?
Tack för att du delar med dig av ett sånt fint tillfälle!!!

Fröken Nina sa...

Första gången jag hörde den här låten bestämde jag mig också för att den här, den ska spelas på mitt bröllop! Förmodligen inte av Mr Berg himself. Eller rättare sagt, jag vet att det inte blir han :D men vacker är den så man får ont i hjärtat! På ett skönt sätt!

Ida sa...

Vilken underbar man och vilken underbar låt sen! :)