Sidor

09 juni 2009

Från hat till kärlek på fyra dagar

En inte alls nöjd katt har här tuttats ihop med ett stycke skrikande unge för att vi skulle få en gemensam bild på dem dag ett hemma. Naku surar som fan, håller sig för sig självt och vill straffa oss för att vi tagit hem någonting så onödigt som ett spädbarn.



Dag tre, när han tror att vi inte ser stryker Naku kring bebisen och nosar honom i håret. Kanske finns det en chans att vi kan bli polare ändå? När jag kikar under täcket hos Rigo ser jag att kissen varit där med en fredsgåva, sin favoritråtta.



Och tydligen gjorde den susen. För dagen därpå sover de sida vid sida i soffan och verkar trivas hur gott som helst tillsammans. Nu vill inte Naku släppa ungen ur sikte utan springer oroligt efter och observerar så allt går rätt till när den ska matas eller bytas på. Flockens minstning.




36 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Vilken fin pojke ni har fått !! Cyniska jag började böla ( fast jag inte känner någon av er ) när jag läste om katten och barnet. Vår gammelkatt gjorde likadant när vi kom hem med en första sonen . När barnen var sjuka så hade de en katt var som vakt vid sina sängar .

Visst ja.Grattis!!

Caroline sa...

Vad fina dom är ihop! Och gulliga Naku som ger lillebror sin favoritråtta :)

Våran förra kisse gjorde oxå så när våran dotter var bebis. Vaktade henne jämt och skulle alltid ligga och gosa bredvid henne. Och när vi fick besök så var katten med och kikade så allt gick sjysst till! :)

Lise-Lott sa...

Men sötaste bebisen OCH katten!!

Jessica sa...

åh det är syskonkärlek!! :)

Nilla sa...

Åh, vilka sötnosar!
Djur är bra roliga alltså.
Roligt att dom gillar varandra nu i alla fall.
Hoppas allt annat går bra för er också!

björne sa...

Ja och här sitter jag och bölar... Låter som ni har det jättebra och det ser ju i alla fall ut som Rigo sover gott. Stora kramar

Anonym sa...

Åh två sötnosar!! Så himla roligt att ha följt din blogg genom bröllop & bestyr, Naku och nu ljuvliga Rigo! Är så glad för er skull!!!

Har precis köpt ägglossningstest på Apoteket, första steg för att underlätta så en bebis blir till?

Å sa...

Fantastiskt! :)

Anna sa...

Åh, så mysigt! :)

Anonym sa...

Men å så rart! Och vilken gest att ge bort favoritråttan :) Så fin han är Rigo!

Anna sa...

Vilka härliga bilder. Hoppas vår katt också reagerar så där om vi nångång får en guldklimp. Sätter hoppet till pergotime som jag snart ska börja med.

Stort grattis till pojken förresten.

Skolfröken sa...

Men snutt! Det med musen var ju inte klokt så sött!

Maja sa...

Underbara bilder! :P

Emma Svalander sa...

Grattis!!! va' fin Rigo är =)
Man blir ju alldeles varm i hjärtat, gulle kissen.
Kram Emma

Lisa sa...

Fina bröder! ;)

~~erika~~ sa...

Åh så söta! Och vad mycket hår!
Bebis alltså inte kisse ;P

Annika sa...

Aaah vad sött!! Jag dör en smula...! Fin lillkillen är:-) Och kissen också såklart!

Gunilla|uniquelyme sa...

Så sött. Och grattis till ert livs största kärlek förresten.

Anonym sa...

Sitter här med min sexåring, som undrar vart ni har köpt eran minigris (Naku) för han vill också ha en hihihi

Kram Therese
http://havsluft.blogspot.com/

Jolbi - fashionillustrator sa...

Klart det är obehaligt för katten - en människa som är i hans egen storlek;)

Men framstegen är ju markabra!

Cissi sa...

Blir alldeles varm i hjärtat. Önskar er all lycka med familjen!

Lilla Duktig sa...

Haha!
Härligt hur skrynkliga de båda är på första bilden.

Kärlek!

Åsa P sa...

Åh så gulligt!! Kan förstå katten till en början men så vänjer man sig och börjar att gilla... Härligt!!

Magnolia sa...

Har följt med dej från då du skrev om bröllop här - det var så jag hittade din sida. Och jag sedan dess har jag läst varje inlägg - kommenterat nu som då. Älskar ditt sätt att skriva och framförallt din humor! :o)

Jag är så glad för ert lilla knyte ni fått och som kattägare, rörd till tårar av Nakus kärlek till den lille... Tack för att du delar med dej!

Miia - There´s no place like home sa...

Åh, vad sött! Hur gulligt var det inte att Naku lämnat sin favoritråtta vid Rigo?! Ååååh!

Anonym sa...

Åh stort grattis, vilken fantastiskt söt kille som kom! Jag har följt din blogg sedan jag skulle gifta mig förra året, tycker den är snygg och inläggen inspirerande, tänkvärda och ofta med lite fniss. Stora lyckönskningar till familjen! // Jenny

Hanna F sa...

Härliga bilder! Vilken underbar syskonkärlek. Det kan ju inte alltid vara kärlek vid första ögonkastet. Naku ville säkert försäkra sig om att Rigo inte skulle överge honom,nu kommer han nog aldrig låta något hemskt hända söta Rigo. Vad mysigt de har det när de sover tätt ihop. Underbar kärlek!

bröllopsbloggen sa...

vilka härliga bilder så söt er lille är

kram

Therese sa...

Stort grattis, vilken sötnos!

Sarah sa...

Ååh vill ju veta mer om ert nya liv som fyra stycken :) o mkt fler bilder på den söta sonen :) Varma lyckönskningar / Sarah.

Malin sa...

Gulliga kissen, insåg att kanske att vägen till mattes hjärta numer går via Rigo ;)

Paula sa...

Ljuvligt! Älskade hur Naku skrynklar ihop sig i oväsendet på första bilden, hilarious!

Anna sa...

Så fick man torka en tår. Hur gulligt!? Lilla katt. Och lilla barn. Puss till er alla.

Lena sa...

Åh herregud vilken liten sötnos! De är så jämrans söta när de är så där yttepytte och luktar alldeles nytt de små minitrollen. Min dotter är "bara" 3 månader men hon känns redan jättestor!

Anonym sa...

Men gud vilken härlig liten story!! Fredsgåva, heehe!

kram /Josefin & Lino

em sa...

satan det der er det ekleste jeg har sett i hele mitt liv..! og i tillegg så er den FEIT!

jeg snakker da altså om katten, om noen var i tvil...

æsj. nei vet du hva altså. bloggen din er sikkert fin den, men.. jeg klarer ikke dette mer. jeg får jo for faen varige mén hehe...