Sidor

16 januari 2009

Mig äger ingen

Åsas udda figur till pappa dör, och det här är berättelsen om deras liv tillsammans.

När jag läste första halvan av Åsa Linderborgs "Mig äger ingen" så fattade jag ingenting av alla de fina recensioner den fått. Men i går natt tog jag mig genom även den andra halvan, och jääklar vad jag bölade!

Du som läst den: Delen där hon doktorerar och han skickar kortet till henne med lyckönskningen och pengarna... WaaaaAAaaAa!

Du som inte läst den: Gör det illa kvickt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst den, men är fortfarande på samma plats som du var efter halva boken. Förstår inte alls storheten.

juliana.persson sa...

Nu har jag klickat hem den. 39 spänn var ju ganska överkomligt.. Tack för tipset.

Catarina sa...

Jag har fått tips om den förr. Men jag är rädd att det är en jobbig historia, lovar du att det inte är alltför eländigt?

Zandra sa...

Catarina> Förstår precis din oro, jag var rädd att boken skulle vara för nära mig och bli för tung, men det var den inte. Det är mer en skildring om fina minnen och glädje än något annat.

Anonym sa...

Har hört så många som läst och tipsat om denna så nu MÅSTE jag verkligen läsa den! Känns som jag har en riktigt bra bok att se fram emot :o)