Sidor

27 augusti 2007

Hjälp med juridiken

Sitter och försöker komma till rätta med alla papper...

Vad har vi för försäkringar, vad borde uppdateras, vilka kan vi slopa nu när vi är gifta, hur står det till med vårt pensionssparande, vad ingår i fackavgifter, vilka grejer betalar våra jobb, behöver vi skriva ett testamente, hur mycket är egentligen a-kassan på i fall att, hur mår våra lån, hur ska man spara i framtiden?

Sånt här är ju så tråkigt att man dör! Men det måste likförbannat göras någongång.
Har beställt tid med ekonomiska rådgivare och nu även mailat en familjejurist för hjälp. Hittade en rätt bra länk på nätet som kunde svara kort på mycket jag undrade - familjejuristen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt (hm, så lustigt som ämnet i sig kan vara) - jag och min nye man har precis pysslat med samma sak. Pratat med försäkringsrådgivare, jurist, etc. Har du testat www.minpension.se? Jag upptäckte det idag - staten och pensionsbolagen samarbetar. Du använder PPM-koden för att logga på, registrerar dig och en vecka senare får du en översikt över dina pensioner. Lycka till!

Anonym sa...

Ulrika> Vilket bra tips. Nu har jag beställt båda våra PPM-koder och sen ska det fan styras upp lite.
Just det här med pensionssparandet är ju så trist att man dör.. och lätt ngt jag skulle kunna slingra mig från att ta tag i fram tills dess att det är dax att gå i pension och jag får käka pellets.

Kerstin Kallin sa...

Jag är djupt imponerad över ert initiatil. Väldigt vuxet! (D.v.s. klokt.) Vi borde också, särskilt försäkringar och pensionssparande. För pellets vill man ju egentligen inte äta, även om man har roligt fram till 65.

Anonym sa...

Jag har utmanat dig!

Anonym sa...

Om man där av uttråkning är det bäst man börjar med testamentet...