Sidor

08 augusti 2007

Domestic dreams

Jag tror att föregående inlägg - oförmågan att komma på vad jag vill jobba med - beror på att allt jag drömmer om just nu är väldigt långt ifrån karriärens korridorer. Jag har alltid varit en rätt flitig tjej som lagt ner massor med tid på att vara duktiga damen på mina arbetsplatser.. men just nu känns det som det mest oviktiga i världen att få dunkar i ryggen av chefer i tighta kavajer. Det är helt andra fantasier som fyller mina dagar...

Jag vill lära mig dansa jitterbugg, ha en varmluftsugn, renovera ett hus där vi kan bo, krama vår egen lilla bebis, skissa på en riktig klädkollektion som vi kan sälja, lära mig Illustrator och Flash, få ett eget kontor, fixa minitiös ordning i garaget (lägger till "skaffa ett garage" då på listan), ha tid att sy mera, måla mera. Jag vill köpa en pickup från femtiotalet, skaffa en nakenkatt, måla väggmålningar i varje rum, cykla, snickra, läsa om alla mina gamla Fantomen, åka och luffa i Japan, lära mig spanska, börja baka...

Summa summarum: Mitt liv behöver fler veckor..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nått kreativt jobb låter det som du behöver! Du är ju super på pyssliga saker, svårt att hitta ett jobb som innebär sånt dock. Bröllops koordinator skulle kanske kunna vara nått? ;-)

Appropå lära sig baka, vem vann gästboken? och vad blev det för kakor?

PS, fina bröllopsbilder, ser ut att ha varit en toppen fest!

Anonym sa...

Jag håller med! Jag vet inte vad som har hänt. Det kanske är den där biologiska klockan som sägs ticka.

Satt i fredags med en kompis som berättade om olika gamla vänner och deras fina karriärer och att de flyttade hit och dit och par som flyttade till olika länder pga av deras drömjobb. Kul för dem att de lyckas men allt jag kunde tänka var "Men när ska de träffas? Hur ska de må bra?". Jag har helt ändrat utgångspunkt. jag är ingen karriärsmänniska längre.

Vilken kul fest ni verkade ha och vilken tur med vädret ni hade!

Kerstin Kallin sa...

Jag vet! Jag förösker ocså räkna ut hur jag ska slippa jobba på jobbet och få jobba hemma istället. Med att göra trycksaker och brudkronor såklart. Ungarna på skolan är ju kul, men jag vill ha mer hobbytid. Lugn och ro. Helt fel att börja tänka på bäbis då va?