Sidor

08 augusti 2007

En del bilder från vår bröllopsdag

Här är ett litet urval av de förhandsbilder vi fått hittills. Resten kommer under veckan och de retuscherade snyggbilderna för annons och tackkort kommer först nästa vecka. Men men, tills vidare kommer en liten glimt från vår dag nedan..


Vår bil som fått sig en liten bröllopstattoo


Vi gör oss i ordning på var sitt håll innan vi ses i kyrkan


Alla blommor gick i rosa och vitt


Enskede kyrka 14:30.. ingångsmusiken har börjat spela...


Vigselprogrammen är utdelade...


Föräldrarna sitter på första parkett


Eller njae.. det gjorde väl vi.


Tårar blandades med skratt och nervösa ryck


Underbar sång från Caroline och Ola i kyrkan


Ute på kyrktrappan


Gästerna undersöker sina små rispåsar


Som innehåll hjärtformat ris och partytutor


In i bilen för att åka iväg och fota oss lite innan middagen


Foton från Globens slakthusområde


Och så blev vi ju tvungna att få med Globen också.. där bor vi.


Lite regn efter vigseln sägs ju betyda tur..


Åh.. han är min, min, min!


Lyllos mig!


Brudparet och ringarna


Man och hustru - äntligen!


Gästerna har lämnat middagen och festen börjat


Gästboken fylls i för fullt


Vår fina toastmaster Sofie i blått


Och så vår andra toastmaster Micke i skön kavaj med skön donna


Vackra gäster såklart


Tv. är fotografen bakom dessa bilder - Jeroen Wolfers


Domestic Bumblebees drog folk till dansgolvet


Varm skön sommarkväll och utomhusfest hela natten


Tombola som fungerade som bar under kvällen


Vi innan vi smet iväg till hotellet vid fyratiden. Very happy!


55 kommentarer:

Anonym sa...

Faaaantastiska bilder! Stort grattis till er båda!

Elenoree sa...

Hmmm....har varit lite smått beroende av att kika in på din blogg. Har skrivit nåt litet för. Kul att få se korten på er...ännu roligare att se att det är DU! :-) Lilla Lina Eliasson här! ;-) Bytte ju tilltalsnamn till Elenore i högstadiet! *s* Men säg mig, varför känner jag igen Anders??? Har en "vanlig" blogg: http://littleladybug.blogg.se och så håller jag på att lägga upp en för att samla inspiration till den dagen jag gifter mig: http://ellesdreamwedding.blogg.se.

Ha ett underbart liv som fru nu!

BAMSEKRAM!

Monica sa...

å va härligt ni verkade ha :)
kul att få va med ...
kram :)

Anonym sa...

Gud va fina ni är!!har följt bloggen ett tag nu och det är verkligen kul att se bilderna. jättefina båda två! ett stort grattis!!

Anonym sa...

ohmajgaaad vad snygg du var!Eller ni båda såklart!

Anonym sa...

Oj så jag har längtat efter att få se era bilder! Ni var superfina! Grattis!!! Har följt eran resa och fått massvis med nyttiga tips och inspiration! Ett jätte TACK!

Jag älskar verkligen bildekalen ni hade! Var köpte ni den ifrån? Är själv på jakt efter nåt liknande... Fortfarande ingen transport från kyrkan till lokalen :( Så det lutar åt mammas och pappas bil... Då kan man iaf piffa upp den lite :)

~~erika~~ sa...

Åh så fina ni var! Ser ut som att ni haft världens underbaraste dag!! Och vet du! Dina ringar påminner jätte mycket om mina! hihi! har du 3 stycken? jag har min mönstrade förlovningsring och en tunn med stenar på vardera sida om den.... kan det va någe liknande du har? (fast din är slät?) *nyfiken* Jätte fina va ni iaf!!! *kram*

Anonym sa...

Va fina ni var!! Och vilken kanondag :-)
Kram

Skolfröken sa...

Ni ser så kära ut! Och coolt att fota i slakthusområdet!

anna k. sa...

Jag känner mig hedrad att få se hur slutresultatet av allt slit som du/ni lagt ner. Ni ser fantastiska ut på bilderna och ditt HÅR - WOW vad snyggt!! Eftersom frisyren är tidlös kommer du ju inte att sitta och skämmas om tjugo år :D Jättekul och grattis ännu en gång!

Anonym sa...

Gud vad fina ni var! Jättegrattis! :)

Fröken Nina sa...

Ni var underbart vackra! Ett jättegrattis från en som toastade i lördags! :D

Fröken Nina sa...

Alltså inte på ert, det ver ju du, men insåg att min kommentar kunde misstolkas. Sorry :D

Anonym sa...

Jättefina bilder! Och ni är ju jättefina med.... en sak jag har funderat på... hur gick det med dansen med klänningen?
Själv sitter jag här och har två dagar kvar innan det blir dagen B! Är så hypad.... men blev lugnare när jag pratade med kökspersonalen.
Stort grattis!

Anonym sa...

Tack söta ni för snälla kommentarer!!

Lina/Elinor> WHAT??? Hahaha.. åh, jag blev så glad att jag fick en tår i ögat av att se dig här! Damn.. det var länge sen! Hur är det, var bor du.. Fan vad roligt att du läser här! :D

Alex> Dekalen kommer från vimsadekor.se och var jättefin, nu vill man ju aldrig plocka av den.

Erika> Det låter precis som min ring. Fast min mittring är slät.. och så har vi låtit svetsa ihop de tre ringarna till en.

Elisabeth> Det gick väl sådär måste jag säga.. Det hade verkligen inte suttit fel med en kort klänning att byta om till innan dansen. Vi hade köpt typ stora kontorsklämmor i vitt som vi försöka klämma upp allt tyg med.. men tillsist fick vi typ slå en snut på hela klänningen för att jag inte skulle trampa sönder den fullständigt.

Anonym sa...

Allting såg ju perfekt ut, kan förstå att du är nöjd. Du är ju jättevacker måste jag ju tillägga också! =D
Fotografen kan du vara grymt nöjd med, vilka fantastiska bilder!!

Anonym sa...

Så fina ni är!

Dock är det himla skönt att se att ni är som vilket annat brudpar som helst ;-) Vackra, kära och ser lyckliga ut, men inte utomjordiskt perfekta. Som folk med andra ord - med era starka sidor OCH skavanker!

När kommer det fler detaljbilder?! Det är ju DEM som är intressanta!

Anonym sa...

Wooow! Vad du var vacker och vad din man var stilig och vad fint hela bröllopet verkade vara och vilka lyckade foton och... alldeles, alldeles UNDERBART! :o)

Anonym sa...

Vilka underbara bilder och vilken fantastisk klänning du har!!! Stort grattis!

Elca sa...

Oj vad tjusiga ni var! Fina bilder. Gillar särskilt den där du räcker ut tungan, det är en riktig glad-bild!

Mindre än en månad kvar till mitt bröllop nu:)

~~erika~~ sa...

jag ska sätta ihop mina ringar.. så småning om, är lite seg bara! hi hi!

Anonym sa...

Vill bara passa på att tacka så galet mycket før en fantastisk kvæll! Andreas och jag kænner oss fantastiskt hedrade som fick vara med på er stora dag. Hoppas vi ses snart igen. Kram

Anonym sa...

Snygga!! jättekul att se era bilder! Men jag har hela tiden trott att ni ska gifta er i Falun...!?!? jag måste ha missförstått totalt.

Anonym sa...

Otroligt fina bilder och ni är båda kalasfina. Antar att ni känner er nöjda! Stort grattis.

Emmas inne och ute sa...

Vilket fantastiskt bröllop det blev!! Otroligt vacker klänning och blombuketten fastnade jag verkligen för. Allt på bilderna kan sammanfattas med ett ord: VACKERT! Ett stort grattis och lycka till!

Kram Emma, en trogen bloggläsare : )

Anonym sa...

hej

jag har följt din blogg lite till och från och fått lite inspiration till mitt bröllop (gifter mig den 1 sep) kolla in http://lilianochlinda.blogspot.com/

Måste fråga, din klänning, är det en Maggie Sottero? Modell Suzanne Vidal kanske...? Jag ska nämligen bära den klänningen :), så himla vacker.... och i så fall förstår jag vad du menar med att det är svårt att dansa i den.. tung utav bara h-vete

Må så gott!
Å stort Grattis.
All Lycka till er

//lilian

Anonym sa...

tack !du det va en riktigt snygg kopia du fått! :)
Jag vågade inte köpa en från kina, har sett så många dåliga exempel, min din va ruskigt snygg.

det är så härligt å se bilder på er när man följt din blogg sen urminnes tider...
Ni är ett riktigt vackert par!
All lycka till er

Anonym sa...

Åhh vad fina ni var tillsammans!!!
Riktigt fint med en vitklädd brudgum och din klänning ser ut att vara väldigt vacker.

Jag hoppas att du lägger upp lite detaljbilder, är mest nyfiken på dukning och dekoration mm.

Att ha fest med dansbana är ju bara såå häftigt!
Min kille har blivit helsåld på den ideen (när vi nu gifter oss hrmm om tre år eller nåt sånt *hihi*)

/Maria

ModiX sa...

Gud vad grym biltattueringen är! Kan jag beställa en sån darling? Fast skriva Bonza? hehe

Buketten är fantastisk och.... ahhhh....äsch ALLT är hur fint som helst. Ni ser så lyckliga ut och gästerna verkar ha hur kul som helst!

Grattis igen tjejen! :D

Anonym sa...

Vad fina ni var! Klänningen var jättevacker och bilen ser supercool ut!

Anonym sa...

Vad fina ni var :)Kul att se hur du ser ut. Du är ju snygg mycket snyggare än mig. Jag ser ut som en finnig tonåring med fräknar haha. Många sätter i halsen när jag säger att jag är 23. Ser ju ut som 17 typ ;) Snÿggt det blev med dekoren på bilen och nu får jag begär efter hjärtformat ris. Så fint :)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!!!
Ni måste haft en helt underbart dag.
Lycka till som herr och fru.

Lilla Duktig sa...

GRATTIS!
Jag har följt bloggen sen i våras och älskar den. Jag har också hunnit gifta mig (Las Vegas den 23 juli framför präst och Elvis) men inte hunnit med att ha någon fest än. Därför tänker jag använda mig av dina tips och lusläsa vartenda litet inlägg!

Ps. Globen rules. Jag bor nog nästan granne med dig.

Anonym sa...

Fantastiskta bilder! Vad snygga ni var - och din frisyr är ju urläcker!!!!

Anonym sa...

Oj vad skoj att se era foton! Så fina ni var!
Ofattbart att man själv är där om bara ett par veckor...

Anonym sa...

Gratulerer så mye med bryllup! Håper dere fikk den dagen dere har drømt om;) Du så aldeles nydelig ut i hvertfall!!!!

Anonym sa...

Grattis!
Å vad fina ni är!
Lycka till i fortsättningen.

Anonym sa...

Underbara bilder!

Hoppas lyckan varar livet ut.

Anonym sa...

oj va fina ni va ^^

Maria - FashionFame sa...

Åh va fina ni var!! Stooort grattis till er båda! Må ni leva lyckliga i alla era dar =) /Maria

Anonym sa...

Åh, så vackra ni var! :-)
Det verkade vara ett helt fantastiskt bröllop.

Jag önskar er ett långt liv i lycka! :-)

Anonym sa...

Vad fina ni är , coh vilka fina bilder. Small world - er fotograf och hans fru träffade jag i Tanzania för några år sedan!

Mrs S sa...

Shit vad snygga ni var. Ditt hår är så sjukt coolt. Jättefina bilder!
Jag är svinavis på dansbanan men jag är glad att vi inte styrde upp något band för det gick inte att dansa i vår lokal. Ingen isolering under golvet... Tur att våra vänner inte är så dansanta, tror inte att någon saknade det.

Kerstin Kallin sa...

HURRA vad fint allt ser ut! Och ni är såklart snyggast! :-D GRATTIS, både till äktenskapet, lyckad fest och snyggobilder!

Anonym sa...

vad fin du är!!

Anonym sa...

Ser ut som ett fantasktisk bröllop! Och så otroligt fint med dansbanan. Blir lite nyfiken, vad är det för dansbana? Mvh, Anna

Brian sa...

Vilken härlig fin dag och kväll ni måste ha haft! Och Jeroens bilder är lika grymt fina som ni!

Anonym sa...

Grattis till det nyblivna brudparet!
Jag råkade bara snubbla in på denna blogg när jag sökte på "Corvair".

Hälsningar
Ronnie Stensson, Corvairägare
(Andres vet nog vem jag är)

Anonym sa...

Hej och ett stort Grattis.
Jag har oxå tittat in på din sida från och till.
Under bara bilder.
Lycka till i Livet nu.

Anonym sa...

Ni är så vackra, och jag älskar din frisyr!!! jag funderar på att ha något liknande din klänning på mitt bröllop men hur gick det och dansa i den helakvällen,,, fick du gå och dra i den...Mvh helgakallin£hotmail.com

Anonym sa...

ååå vad härlig blogg du har skapat massor av fin inspiration, härligast av allt bilderna från ert bröllop..snyft! DU NI är så vackra!! lovely.. kram malin

Anonym sa...

Hej! Har hittat din blogg av en slump men kikat på den en hel del.. Vilket fantastiskt bröllop ni måste haft! Blir riktigt avis ;)

//Louise

Jessica sa...

Åh, va tråkigt att era bilder inte synd längre. Är det nått fel eller har du tagit bort dem?

Ditt Bröllop sa...

Åh, vi kan inte få igång bilderna. Fungerar de inte längre?

Hur gör man för att komma i kontakt i dig/er?

Zandra sa...

Ditt bröllop: Maila mig på zandra.rauchwerger@gmail.com