Sidor

18 juni 2007

Vinnaren i lek-tävlingen korad

Jennie Johansson från Södertälje vann en personlig bildekal i tävlingen där kul gästlekar efterlystes. Grattis! Vimsadekor kontaktar dig för adress och textkorr.

Jennies tips på lek:

Bordsbingo
(Lappar med nedan instruktion delas ut till gästerna)

Kryssa i rutorna under kvällen när du märker att någon gör nedanstående påståenden.

En rad bildar du genom fyra i kryssade rutor. Vågrätt, lodrätt eller diagonalt.
Har du några frågor hjälper toastmaster och toastmadame gärna till.

När du fått bingo så ställer du dig upp och ropar BINGO! Varpå får du redovisa din rad.
Självklart väntar fina priser till vinnaren, så var inte nervös när din rad är klar. Ställ dig upp innan någon annan hinner före!







8 kommentarer:

Anonym sa...

Den där bingon vill jag ha på vårt bröllop. Kan bli hur kul som helst ju. Självklart ska det vara tokroliga priser till den som får bingo :)

Anonym sa...

Otroligt smart självskötande lek! Vi har letat efter en kul lek till vår fina "norska delikatess korg"... leken blir super :-)

Karlsborg rum och frukost sa...

Du skrattar fast du inte förstår skämtet. Klockrent :-):-)

Denna lek ska vi leka på vårt bröllop.

Bra vinnare!

Anonym sa...

hej Ser ju riktigt roligt ut! :-)
ps jag har gjort lite reklam på BT från don blogg, hoppas du ej tar illa upp,straffet får jag nog endå isåfall :-) blir vel avstängt oga av reklam:-)
kram Monica :-)

Anonym sa...

Jag älskar att läsa din bröllopsblogg! Den är inspirerande.
Jag hoppas innerligt att du fortsätter lika flitigt att blogga bröllop även efter din/er stora dag.
Om inte annat, så hoppas jag att din blogg fortfarande finns kvar om några år, då jag förhoppningsvis går nedför altaret. Jag vill ju inte mista alla tips, råd och roligheter inför min egen planering.
Tack!

Anonym sa...

Jenny, Gerda, Enhemmafrusdag>> Visst var den kul, funderar på om inte vi också ska ha den.

Monica> Såg det nu. Snällt. :)

Anna> Det värmer att du gillar att läsa här! Jag kommer garanterat fortsätta blogga här, om bröllop såklart men av naturliga själ om andra prylar jag funderar mycket på också.. inredning, barn, jakten på ett eget litet hus.

Anonym sa...

Riktigt roligt! Har haft något likande på en sittning som jag har varit på. Men det funkar ju till alla tillfällen, så länge man har humor så!

Anonym sa...

Ha ha vilken rolig idé! Deb måste jag spara till något bra tillfälle. Man kanske tom kan göra en midsommarvariant av den till helgens kalas.