Sidor

17 september 2012

Önskelista

Nu är det ju förbannat lång tid kvar tills jag fyller år, och jag har aldrig förr skrivit en önskelista.. men here it comes. Om inte annat som en kom-ihåg-lista till mig själv när vi har två löner igen och en liten stuga att skämma bort.

- Prenumeration på tidningen Allt om fritidshus
- Smultronjasminbuske
- Skålar med lock från Rice
- En lövblås
- Två smala sängar till barnen
- Fyra fina pinnstolar som jag kan måla i ngn pastellig färg
- En 40 cm bred spis med 2 eller 3 plattor
- Gödsel. En jäkla massa liter
- Turkos emaljkastrull
- Gräsklippare
- Sekatör
- Lövkorg
- Ett par rejäla trasmattor i neutrala färger
- Krattor
- Trädgårdsmöbler. Ett stort kit, och ett litet
- Överkast till 140 bred säng
- Ogräsvinäger
- Syrenplantor
- Hyllkantsspets
- Tallrikshylla
- Beggad bäddsoffa
- Grill (oh Lord.. här någonstans inser jag att det är en hel del vi behöver införskaffa med tiden...)
- Vit Hortensia
- Förgätmigej (Rigos favoritblomma)
- Rabarberplantor

1 kommentar:

Tant Therese sa...

Underbart med ett livsprojekt liksom! underbart med ett ställe att fylla på med saker och fixa och trixa med tiden! Kärlek!