Sidor

02 oktober 2011

Noll diciplin

Det började med en namngivningsfest och sju olika sorters tårtor.
Sedan har det rullat på. Ostar, vin, äppelpaj, varmkorv och popcorn har pressats in i min matglada kroppshydda de senaste tre veckorna och helt sabbat min fina start på Operation Komma I Form. Men på måndag är det stopp. Igen. Om två månader är det baddax i Mexico och då vill jag helst inte se ut som the world winning champion in burrito eating contest.

Och varför skriver jag om detta här? Räcker det inte med att behålla min trista självbild och misslyckade bantningsförsök för mig själv? Nope. För om jag deklarerat mina mål klart och tydligt för andra så får jag extra press på mig att inte fucka upp. Så målet, steg ett: Mexico utan burka. Steg två: En ledig size 38 till våren.

1 kommentar:

Morsan & Jag sa...

Det fixar du. Jag är själv i samma sits. Vi kan peppa varandra. Kram