Sidor

28 september 2011

Tjejkväll


Med dagar som denna är kvällskolik och nattvak en baggis att komma över.
Mamma bjöd på sushilunch och tog sedan en långpromenad med Bim medans jag fick en sjuhelvetes massage av en hårdhänt kines i Sjöstaden, ljuvligt för Babybjörnaxlarna!

Hämtade därefter en glad liten dagisgrabb som jag inte hann mer än pussa på en liten stund innan han skulle hem till mormor och morfar för pyamasparty med övernattning. Maken är också borta över natten så vips var det bara jag och Bimsan kvar. What to do med all denna nya frihet? Ingen som trotsar ihjäl mig eller måste i säng senast sju för att inte förvandlas till ett monster morgonen därpå. Ingen som kastar middagen över hela köksgolvet så att en timme efter läggning går åt att städa iordning. Ingen som vill umgås med film och popcorn när kidsen äntligen sover eller som klagar ommiddagsmaten är för fet.

Man drar och fönstershoppar kläder, äter Donken till middag, köper en ny nyans av läppstift som tar en evighet att välja ut, dricker finkaffe och låter varje klunk smaka. Man kvällsgosar med sin härliga bebis utan storebror blir sotis och så går man och tar en fika med en polare på stan när det är mörkt ute. Bara för att det går. Och sedan datar man halva natten tills ögonen går i kors och tänker att imorgon ska vi ta en sovmorgon som ska gå till världshistorien.
Hör du det Bimsalabim, i morgon ska vi slagga till elva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag, kväll, natt och morgondag! /Märy

Hanna F sa...

Låter som ett toppendygn! Det är du värd. Ett sånt dygn skulle jag också vilja ha. Insåg precis att jag aldrig varit ensam hemma sen vi fick vårat andra barn för ett år sen. Maken har varit iväg, men då har jag varit ensam hemma med båda barnen, och barnen har varit borta och då har maken och jag fått rå om varandra, och jag och barnen har varit nånstans så maken har fått vara ensam hemma. Jag skulle kunna tänka mig ett dygn på egen hand och sen ett dygn med vardera barn så att de får känna att de får all uppmärksamhet.
Hoppas du får fler såna mysiga dygn.

Åbbe & Björne sa...

Låter super, man skall inte underskatta egentid.