Sidor

24 oktober 2011

Mardrömskväll

Igår gjorde jag något dumt. Jag kollade på den där filmen med Cameron Diaz som gick sent på femman. Den där där hon spelar en mamma som till varje pris försöker rädda sitt cancersjuka barn. Den där där barnet dör i slutet av filmen och allting bara går sönder. Det sista jag med min sjukliga dödsångest och blödiga mammahjärta ska göra är att se på just sådana här filmer och jag överdriver inte när jag säger att jag grät decilitervis med tårar. Därefter så läste jag Facebookmailen jag fått från en bekant som håller på med en insamling till en familj som just drabbats av barncancer med dödlig utgång.. och grät givetvis några floder till. När jag slutligen mitt i natten stapplar in i sovrummet med vätskebrist och igensvullna ögon för att lägga mig och snusa i nacken på min vackra lilla friska flicka gråter jag ännu mer. Hulkar så jag tror jag ska väcka grannarna.. ni vet, riktigt fulgråter. Somnar tillsist tätt tätt mot Bim och drömmer mardrömmar hela natten om ond bråd död. Usch.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hjärtat!