Sidor

14 juni 2011

Syjuntedax

Så första lediga dagen gick åt att sitta med försäkringsgubben (som för övrigt visade sig vara väldigt trevlig, och precis lika bilintresserad som Andres.. så vi babblade mest om bilträffar och gamla fina modeller), och åt en lång och solig spontanlunch med Charlotte i Sickla. Men i morgon, ledigdag nr 2, ska jag dra igång med syprojekten. Det är någonting djupt rotat i mig som lockar mig att sy när jag är gravid tydligen. När jag väntade Rigo sydde jag leksaker och kläder som en mindre fabrik hemma.. och även denna gång blir jag helt till mig av vackra tyger och kan googla tryckknappar i timmar. I förra veckan fick jag hem mitt paket från Stoff och Stil, så nu ska det sys balkongkuddar, babysängkläder, klänningar och utklädningskläder för fullt. Bilder kommer varteftersom.

2 kommentarer:

Stina sa...

Det ser jag fram emot att få se och avundas!

Emma sa...

Å jag tänkte också sätta igång med att sy, ska bara få hem tyger först. Det är härligt med boandet :D