Sidor

24 maj 2011

Tillväxtultraljud

Söndergooglad och supernojjig infann jag mig alltså på Mamma Mia idag för att kolla hur bebisen mådde och hur fostervattensmängden låg till.
Barnmorskan konstaterade:
1. Bebisen ligger 16% över någon medelkurva. Upp till 21% är helt normalt tydligen.
2. Bebisen låg och flashade snippan mycket tydligt, så min känsla av att de måste ha sett fel sist visade sig vara galen.
3. Fostervattensmängden är helt normal.
4. Jag är helt enkelt en sån som får jättemage.
5. Ungens nacke visade små fina hårlockar.
6. Den drack och kissade precis som den skulle.

Vilken lättnad! Nu vill jag fira med skumpa och rocknroll. Får bli utvecklingssamtal på dagis och grillad lax istället, men det duger finfint denna härliga tisdag!

5 kommentarer:

björne sa...

Shit i mama, kan man se hår?! Otroligt.
Det var väl skönt att se att allt är finemang.

Zandra sa...

Tydligen. Lite lurv på skallen. Helt enormt vilken teknik det finns idag. Tänk på våra mödrars tid.. hujja.

Unknown sa...

Så skönt för er. Njut nu av den sista tiden med tvåan där inne!

Sväggo sa...

Härligt att höra! Hoppas du kan slappna av och njuta av magen nu! Kram

Tant Therese sa...

... Så glad att höra att allt var fin fint!!!