Sidor

29 mars 2011

Trams

Jag är ju inte en sån där som tror på en massa biologiska skillnader mellan pojkar och flickor, och därför inte heller en sån där som tror att det känns annorlunda att vänta en flicka än en pojke.

Men... :)
Andres har en estländsk släkting som berättade om deras skrockteori när jag väntade Rigo. "Det där är en pojke" sa hon bestämt och tittade på mig uppifrån och ner i mitt höggravida tillstånd. "För när man väntar flickor tar de mammans skönhet, medan pojkar får en att stråla.
Och hur mkt det än tar emot att ge henne rätt så visst är det precis så i mitt fall. Har aldrig känt mig så vacker som när jag väntade honom. Håret glänste, hyn var perfekt. Medans jag idag med tjejen i magen ser ut som ett riktigt vrak. Allt som kan gå emot en utseendemässigt har gjort det. Finnar, håravfall, mörka ringar under ögonen.. Inte pregolicious direkt.

4 kommentarer:

Mari sa...

Fast det där går jag inte med på. När jag väntade ettan strålade jag. Pojke, javisst. Men under andra graviditeten kände jag mig mest tjock och grå. Och det var en pojke det med minsann.

Anonym sa...

Känner igen mig. Nu vet ju inte jag vad vi väntar men känner mig som en säck potatis med skurborsten på skallen. Återstår att se om det "stämmer in" på mig. /Marie

Tant Therese sa...

Nonsens!! Du kan omöjligt bli varken ful eller skabbig på något vis min underbart vackra vän!

Puss

Sväggo sa...

Jag håller med!!! Har aldrig varit så finnig med dålig hy som när Neah låg och ruvade i magen! Inte en plita under hela tiden när Joppis var på väg... Men han suger å andra sidan orken ur en nu istället...