Sidor

02 februari 2010

Lilla kråkan är sjuk

Det dröjde visserligen åtta månader, men nu är första sjukan här och det med besked. 40 graders feber, harklig hals, igentäppt näsa, kräkningar och non-stop-ström-ur rumpan... "Du MÅSTE ge honom att dricka" säger de gång på gång när jag ringer vårdguiden, men den lille strejkar. Så jag försöker lura honom genom att blanda vätskeersättningen med saft, sjunga favoritvisorna och skvätta in vatten i munnen när han gapar, peta in flaskan när han halvsover - men lönlöst. Jag blir så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Eller jo, till sjukan om ett par timmar om han fortfarande inte fått i sig mer att dricka då. Eller till BVC first thing in the morning om han i varje fall tar någon mer klunk i dag.

Håll tummarna! Just nu sover han som en utslagen hjälte i sin säng.


Ps. På bilden är han dock i kattens säng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så söt stackars liten :( Vätskeersättning är BLÄ, har testat själv. Prova att värma bara saft och ge på sked, det löser ju upp slemmet.Hoppas han piggar på sig snart- kram!

björne sa...

Hua, Ella hade sin första magsjuka för tre veckor sedan. Eftersom hon också älskar att äta själv skar jag små melonbitar (mycket vatten) som hon petade i sig. Nu vet jag att det är för lite socker i det men om man sockrar det kanske...