Sidor

24 oktober 2009

Otrevliga upptäckter man gör om sig själv

Jag är en fegis när det kommer till skapande. Är så mån om att få beröm för det jag gör att jag inte vågar ta ut svängarna det minsta. Så det jag gör blir istället platt och opersonligt, och jag utvecklas inte det minsta. Detta har blivit tydligt nu när jag börjat plugga grafisk design och illustration två dagar i veckan. De andra trixar med rinnande tusch, overkliga former, uppochner, inochut.. och det blir hur konstigt som helst, men det blir bra, något helt eget.

Well, det låter ju inte som en upptäckt som gör att världen stannar precis, och det är det väl inte heller. Men det gör mig riktigt förbannad på mig själv, för jag vill så gärna se mig själv som en kreativ själ som inte bara kan göra det förväntande. Sitter och sliter mitt hår i skrivande stund för att jag har en illustrationsläxa tills på måndag men allt som kommer ut på pappret ser ut som ngt man kan hitta i ett jävla clipartarkiv.

5 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Clipart och brist på kreativitet är i alla fall inget som märks i den här bloggen. Här ger du i alla fall mig (en okänd läsare) intrycket av att vara mycket kompetent. För vad det kan vara värt:)

Anonym sa...

NÄ fel fel fel(som Brasse hade sagt) Du är ju jättekreativ!Tänk på bloggen, det du sytt till lillen och allt inför bröllopet! Så klart du kan, men släpp kravet och LEK så kommer det ska du se! KRAM!

Sofia / rufi design sa...

Du har inspirerat mig så många gånger och jag tycker du gör väldigt snygga grejer och redan har en väldigt personlig stil. Hoppas du kan släppa tankarna på att prestera och får känna massa glädje över att skapa istället.

Sofia / rufi design sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mrs S sa...

Oh vad jag vet vad du menar!
Men du, tänk på att det är skola nu och passa på att experimentera för du har ingen kund som behöver bli nöjd. Det gör ju ingenting om det blir dåligt, du lär dig genom att våga misslyckas. You go!