Sidor

11 mars 2009

Drag jag inte gillar hos min mamma

Härom veckan pratade vi om vanlig förlossning vs kejsarsnitt. Jag säger att jag är nojjig för att några polare har haft mycket komplikationer med deras vaginala födslar. Hennes spontana reaktion blir "Men då ska du bara veta hur ofta det gått snett med kejsarsnitt, DÄR kan det VERKLIGEN gå åt helvete!"

Igår frågade hon om jag inte är orolig när mannen är ute och kör så mycket i jobbet och det är ett sånt här snökaos. Nej, svarar jag (och ljuger lite grand), han kör så mycket och han är van vid jobbigt väder. "Men det är ju inte alltid upp till bilföraren" säger hon då. "Jag menar, någon annan kan ju få sladd och köra rakt in i honom"...

Vad fan vill hon?
Ha ett nervvrak till dotter?
Få en blåtira?

Nej nu blir det Ben & Jerrys, cookiedough. Finns inget liknande uppåttjack för en irriterad själ.

6 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Min mamma har många bra sidor men har ibland en oerhört kort väg mellan hjärnan och munnen. Det är störande .Så jag förstår dig .

Anonym sa...

Det skulle vara banana monkey då!
Har en likadan mor, vet inte vad de är ute efter.

Zandra sa...

Lyxpiraya> Tror hjärnan sitter i munnen i hennes fall. :)

Anonym> Chunky monkey my friend! Helt äckligt fantastisk!

Anonym sa...

Mammor har ibland lite lustiga sätt att uttrycka sig. Så är det bara.

Anonym sa...

Aha, sorry darling om jag också klampade rakt in i elden med mina egna snittnojjor. Hoppas att du fattade att de handlade om mig, bara mig och min egen feghet, ingen annan.

Anonym sa...

Hahaha, mammor e bra klumpiga ibland.. Kan svära på att min kommer att säga ngt liknande opedagogiskt till mig när jag väntar barn i framtiden! De menar så väl o vill nog bara visa att de bryr sig o tänker på en men så låter det så fel.. ;)
Vad du än väljer så kommer det med största sannorlikhet att gå bra o bli en underbar upplevelse, för så är det ju oftast, det får man inte glömma. :) Lycka till!
/Pamela