Sidor

23 december 2008

Konstgjorda julrester

Min favoritdag kring julen är juldagen, då man glider upp efter en lång sovmorgon, värmer en tallrik med rester från julbordet dagen innan och kryper upp i soffan i någon skön mjukisdress. Juldagen är ju matinéfilmernas högtid så sen ligger man bara där resten av dagen och njuter.

I år ska vi fira jul hos svägerskan så till min fasa insåg jag häromdagen att vi ju inte kommer ha några julrester så nu håller vi på och ska tillverka dem. En pyttepytteliten jansson, några köttbullar, ett par prinskorvar, rejält med julmust och ett par olika sillar. MmMm.

3 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Ha ha ha.. det var det bästa jag läst på lääänge!

Helt underbart!

Anonym sa...

Håller med dig totalt! Finns inget bättre än julmatsresterna i soffan framför nån skön film. :)

Hoppas ni får en underbar jul!

Anonym sa...

Din juldagstradition låter underbar! Så vill jag också ha det. Men här är det inte riktigt så lugnt. Svärmor bor hos oss hela julen och då kan man varken ha sovmorgon, titta på film eller ha på sig mjukisdress. O