Sidor

11 november 2008

Slumrande jobbdrömmar

När jag var liten drömde jag om att bli läkare eller polis. Tänkte att jag skulle få vara med och rädda liv. Men så blev det helt andra banor man halkade in på istället och det är sällan jag blickar tillbaka och tänker "what if".
Men idag har det varit en sån dag.
Först trillade en gubbe ihop vid centralen och spräckte skallen framför mig, som jag fick plåstra om. Och nu på kvällen har jag suttit och hjälp vännen skriva sin ansökan för att bli brandman.. Skriver saker som "göra en skillnad", "hjälpa människor i nöd" och ett gäng andra floskler som faktiskt berör mig lite konstigt.
Typ ger mig skuldkänslor för något jag aldrig blev. Hmf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så konstigt att livet kan slå huvet på spiken ibland...så där nära och naket som om nån läst ens dagbok...
Fina du som hjälpte gubben, det är så många som inte gör det.

Anonym sa...

Besök denna blogg, du kommer garanterat att skratta!