Sidor

12 november 2008

Ja just det darling

(Något du kommer tycka är pinigt.)

På BRF årsstämma nyss så var det dax att välja in ny styrelse också. Mannen hade anmält sitt intresse, så hans namn kom upp som en kandidat under mötet.
"Nu är han själv på tjänsteresa, men hans fru Zandra kan säkert beskriva honom för er lite grand" sa kvinnan från valberedningen.

Ojdå. Vad vill de veta han jag tänka i en hundradels sekund innan jag öppnade min nyförälskade trut.
"Jo, vad ska jag säga... han bor tillsammans med mig på fjärde våningen som sagt. Vi är gifta. Han har mörkt hår, är lång, snäll, bra, glad, roligt.. ett riktigt kap tycker jag."

Trettio små russinsansikten tittade på mig undrande, men log lite snällt. Sedan vände de sig mot valberedningskvinnan igen, som skyndade sig med att fylla i vad han jobbar med, vilka tjusiga utbildningar han har osv. Allt det där som man bryr sig om som BRF-medlem kan tänkas.

Men du blev inröstad tillsist i varje fall.

3 kommentarer:

jkl sa...

Å, nu blev jag alldeles varm i hjärtat! Det är väl precis så som man ska bekriva sin bästa. :)

Anonym sa...

Åhhh, min älskling, du ska alltid få föra min talan!

Anonym sa...

Så fint :)