Sidor

16 juni 2008

Laughing nine to five

Förra veckan blev jag "arbetsbefriad" som det så vackert heter när jag skriver på ett papper om att jag inte snackar skit om företaget mot att jag får vara hemma med full betalning i ett par månader. Företag som ingen vill snacka skit om behöver inte såna papper såklart.
Så nu är jag hemmafru ett tag. Binder upp solrosor på balkongen, städar, storhandlar och filar på projekten.

På dagens att-göra-lista står det:
- Måla om fönster i sovrummet
- Fixa nytt mobilabonnenmang
- Blondera håret
- Ordna med kattvakt för Berlinresan nästa vecka
- Köp stavmixer till mormor
- Gå på konsert med Robyn på Mosebacke.

Livet har varit sämre.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt klart nice! Jag vill oxå!

L sa...

haha livet e gott kan jag tänka mig. Härligt nu med sommar och allt.
Jag hopaps verkligen att allt går din väg med dina projekt!
kram
L

Anonym sa...

Ooh, låter ju makalöst härligt. ;)

Anonym sa...

Tuppenja! Om du vill ha kattvakt så finns jag vid Zinken. Vi jobbar ju dagtid men det kanske lilla Nakku klarar? /Carina

Mrs S sa...

Haha, läser lite mellan raderna här. Bra gjort att sluta jobbet, jag är verkligen imponerad. Jag är så less på att vara en del av den pinsamt usla vård som bedrivs i Sverige idag men ändå harvar jag vidare i samma spår. Lyckas du pricka av alla punkter på din att-göra-lista blir jag ännu mer imponerad, lilla fröken effektiv you.

Zandra sa...

Snackansdagar> Do it. Kom och häng på min soliga balkong, så kan vi baka muffins och dricka rosévin!

Lilian> Tack darling! Jo, det hade ju kännts lite ruttnare om det var vinter nu helt klart.

Catti> It is! Hur går det för er med alles?

Muffcarina> Du är ju fantastiskt, tusen tack för erbjudandet men mamma han tillfrågas först. Och iom att Naku tom går under namnet "barnbarnet" hemma hos dem så tackade hon glatt och snabbt ja. Men jag ska verkligen tänka på dig i fall vi behöver bli av med honom ngn kväll framvöer om det är ok!

Anonym sa...

Hemmafru hade jag oxå kunnat va om det var sommar och sol och man fick se så piffig ut som kvinnan på bilden. Strongt gjort att säga upp dig, ser med spänning fram emot nya eskapader här på bloggen! Tack för en kul och inspirerande blogg

Kram
A

Anonym sa...

Det kan jag verkligen förstå! ;) Det går bra.. Två månader kvar nu! Går liiite segt pga mitt illamående som tagit över mitt liv just nu! Urs. Lite panik över klänningen och de, just nu, obefintliga underkläderna också. :S

Vi önskar oss bara ekonomiskt bidrag till bröllopsresan faktiskt. ;) Vill inte ha en massa prylar. :)

Emmas inne och ute sa...

Vad härligt det låter! Bara ta dagen som den kommer! Lycka till med dina projekt! Kram

Ascaca sa...

Jösses! Hinner du allt det på en dag? Vilken drömhemmafru ;-)

Olívia Németh sa...

Hej!

Skulle du kunna hjälpa mig med att ändra bakgrund till annat än ordinarie? Kan inte koden=(( Tack på förhand! /Olívia

Anonym sa...

Det är underbart att sluta på arbeten som man inte trivs på och istället lägga tiden på egna projekt.

Det har jag nu gjort under ca ett år.

www.surprisebrollop.se

Anonym sa...

Behöver du mer besökare?
Google värderar sidor med fler länkar till sig högre.
Kontakta mig för att göra ett länkbyte med den här sidan. =)

Anonym sa...

"Jag tror lilleman börjar bli intresserad av att nuppa. Kan det vara så fast han inte är mer än sex månader?"


JO