Sidor

15 maj 2008

Morgongåva


Har fått flera vad-gav-ni-varandra-i-morgongåva-mail nu, så här kommer bilder på vad vi gav varandra på morgonen efter bröllopet. Jag hade även gjort en egen bok med bilder och texter om åren vi varit ihop hitills och förhoppningar om framtiden.
Tyckte det där med morgongåva var skitsvårt! Ska man ge personen något han/hon har kvar hela livet, en upplevelse, något roligt, en minnessak eller faktiskt bara nöja sig med att just gett något rätt stort redan - löööv tills döden skiljer en åt?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har gjort en sådan bok som jag gav på vår tre-årsdag! :) "Sagan om oss.." hette den t.o.m :) Kul att ha kvar och läsa nån gång då och då.. Jag har stora problem att bestämma mig för vad jag ska ge min blivande men jag tror det blir en klocka - synd bara att det är så jävla dyrt! :S

Anonym sa...

Mitt första besök på din blogg. Fin! Nintendo Wii tycker jag verkar kul, och klockan var ju snygg. Stilren liksom. Funderar på att göra din enkät. Den var lite så där intressant. :) Morgongåva hade jag faktiskt inte en aning om att det fanns något som hette, så där fick jag lära mig något nytt! Kram!

Anonym sa...

Jag visste inte att mannen skulle ha någon morgongåva.

Anonym sa...

Magistern fick handgjorda manschettknappar med sina initialer på av mig, och jag fick jättesnygga örhängen.

Det roligaste var att vi gått till samma guldsmed (hon som gjorde våra ringar) så hon satt där med världens hemlighet varje gång vi kom förbi på egen hand för att välja design osv ;-)

Egentligen är väl morgongåva rätt överflödigt, själva grejen att man gift sig är ju stor nog, men det är ju så mysigt att få ge en present också. Och det känns ju speciellt varje gång jag har örhängena på mig.

Anonym sa...

Så fina gåvor! Vi skippade det helt, mannen visste dessutom inte vad det var...

Anonym sa...

Vi skippade morgongåvan till varandra. Tyckte dels att det gick tillräckligt med pengar på bröllopet ändå. Och dels tänkte vi lägga lite extra krut på den första bröllopsdagen istället. Men helt ärligt... Den klockan har jag sneglat på många gånger. Plus den där bokstäverna DKNY bildar en del av länken. Snygga som sjutton båda två tycker jag.

Zandra sa...

Mindy> Välkommen hit då! Jaa... svara på enkätet!

Eva> Ingen "SKA" ha en bröllopsgåva. Men det finns ju en gammal svensk tradition som säger att kvinnan ska gå en, och i så fall tycker ivf jag att det inte är mer än rätt att mannen också ska få ngt fint.

Skolfröken> Haha. Kul! Vad var det för smed?

Soffy> Och lika glada för det är ni! :D

Anna-Lena> Vad roligt. Jag älskar den! (till skillnad från en del annat jag fått från honom i ärlighetens namn..). Har på mig den varje dag!

Anonym sa...

Caroline Berggren heter hon, finns på Tavastgatan. Toppenbra! Tror att hennes webbadress är carolineberggren.se

Anonym sa...

Hoppas du blev nöjd med boken... jag gjorde min på www.solentro.com det var hur enkelt och kul som helst!

Grattis!

Kram