Sidor

15 maj 2008

Moi

Om det brann hemma hos mig och jag bara kunde rädda en materiell sak så vore det...
Min almanacka. Den är så snygg och bra att jag inte kan tänka mig en dag utan den. Det hade iof varit rätt trist att lämna mitt babyfotoalbum också.

Känd person jag skulle vilja fastna med i en hiss i några timmar...
Martin Kellerman. Jag blir lite svag i knäna av folk med begåvning av hans slag. Och töntig. Sådär att jag antingen bara skulle bli knäpptyst, eller ba "åååh du är så jääääkla bra, HÄR, måla Rocky på mina bröst!"

Inget gör mig så förbannat som...
Översittare. Såna som tycker de är så jääkla mycket viktigare eller finare än andra människor. Som tycker att de ingår i någon form av bättre skikt i samhället.

Jag samlar på...
Scrapbookingprylar. Lite underligt iom att jag inte scrappar.

Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag...

Säga upp mig, dra igång några olika webbprojekt jag har på lut, ge mannen ett stort garage uppfyllt med gamla 50 och 60-talsbilar. Mamma och pappa skulle kunna köpa sitt efterlängtade hus i Thailand medans vi skaffade ett i mitt älskade Nepal. En jäkla massa ungar på det, en hel del ge-bort-dineros-till-bättre-behövande och så skämma bort mig själv med massage varannan dag. Just det, så skulle jag plugga lite flash och illustrator också. Och skaffa ett hus lite söder om Stockholm med prunkande trädgård.

Om tre år så vill jag att mitt liv innehåller mera...
Arbetspassion, blöjbyten, resor och motion.

Och mindre...
Sjuka anhöriga, renoveringsjobb och what-to-do-with-my-life-frågeställningar.

Jag tycker de här fem sakerna är ruggigt snygga...
Fafi-girls, gammeldags pariserhjul, Amos Toys, Skanstullsbron, ranunkelblommor.

Det viktigaste jag lärt mig hitills är...
Att good shit happens to good people.

Sommarplanerna ser ut som följer...
Inte den blekaste. Ska åka på lite bilträffar, hänga lite vid kolonistugan, fiska, glassa runt i Stockholm.

Om alla webbsidor i världen försvann utom tre stycken, så skulle jag välja att få behålla...
Gmail
Facebook

Google Reader

5 kommentarer:

Anonym sa...

uuuh facebook. :D jag var medlem en dryg vecka haha. Hoppas det blir blöjbyten om tre år då! Det verkar bli desto tidigare här! :D

Anonym sa...

Kanske det. ;)

Zandra sa...

Jesus.. jag blir så happy nu att jag studsar! Faaaaan vad cooolt!!!

Anonym sa...

Tack! Även om det nu inte är officiellt ännu. :) Nu ska jag iväg och beställa min vigselring! Spännande. :D

Wille sa...

Sista frågan hade jag nog svarat nästan samma förutom att jag bytt ut Fejjan mot Wiki. Men FB ligger bra till med... :)