Sidor

07 maj 2008

Konsten att hålla ut med GI

L.A.G.A mat.
Skulle jag käka sallad varje dag nu så skulle jag inte orka med den här dieten i en vecka ens. Sallad är ett straff. Istället försöker jag verkligen anstränga mig och laga varm mat enligt GI-gudarnas rekommendationer varje dag.

Dagens meny
Frukost - Omelett med getost och kalkon
Lunch - Lammfärsbiffar med chilibeanese och sallad
Middag - Lax med avokadosallad och citronhollandaise

Att komma ner till matchvikten igen (dvs tappa mina nya sju kilon) tills första helgen i augusti är tanken. Då ska jag på femtiotalsträff i Uddevalla och MÅSTE fan komma i mina oanvända e-bayfyndsklänningar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter ju vrkligen inte som nån diet-mat. :P Vad skönt att få äta RIKTIG mat, och inte bara kaninmat. ;)

Lycka till!

Zandra sa...

Ruggigt skönt. Men satan vad jag saknar potatis ocu bröd. Efter bara fyra dagar. Hahah

Anonym sa...

Ta det försiktigt bara! Jag körde GI för 1,5 månad sedan och eftersom man inte får i sig mer än pyttelite fibrer så lade min magfunktion av efter två veckor! Jag kunde inte gå på toaletten och höll på att bli jättesjuk. De fem kilon jag förlorat (mest vätska dock) fick komma tillbaka igen för doktiorn vägrade låta mig fortsätta.

Zandra sa...

Anonym> Ajdå, vad tråkigt att det blev så. Jodå, jag tar det försiktigt. Och jag kör inte ens med rivstarten som de rekommenderar, utan äter redan från början lite sånt som rågknäckebröd, qinoa osv. Tack för omtanken!