Sidor

22 maj 2008

Kläderna gör mannen/kvinnan

Jag tänker att kostymer kommer från helvetet. Om det inte är bruna smårutiga tredelskostymet från svunna tider, såna är snygga. Men män i kostym har ungefär samma effekt på mig som ett vinterbad i Kiruna. Hoody och slappa jeans däremot, det är som skinny dipping en varm sommarnatt i Stockholm... aaah.

Har du någon dresscode som funkar bättre eller sämre?
Säg inte hel-och-ren nu. Det är det tristaste svaret i världen.

Det är som att att höra en gravid svara "det spelar ingen roll, bara barnet är friskt" på frågan om de hoppas på en pojke eller flicka. Nehe. Hoppas ni att ungen är frisk? Dra mig baklänges.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, kostymer går bort direkt... Men jag gillar inga kostymer, what so ever. Tycker det ser stelt och trist ut. Tacka vet jag den mer lediga stilen...

Det som får mig att gå igång klart snabbast, är ett par välsittande jeans - gärna välanvända och slitna. Till det en tröja eller t-shirt som sitter åt lagom mycket på rätt ställe. Om fötterna dessutom är stoppade i ett par sköna sneakers, väl använda men inte trasiga, är listan komplett.

Ser maken framför mig i hans favvojeans, och en röd t-shirt som han shoppade på rea för hur många år sedan som helst (fortfarande riktigt snygg i passformen). Gaaaahhhh, läckert som sjutton!

Anonym sa...

Jobbarbyxor!

Anonym sa...

Så skönt att höra att någon känner samma sak som jag. När gå-bort-kläderna har dragits på mina pojkvänner har jag alltid känt att...nja. Men jag står för att jag är hemsk ibland ;)
Däremot ett par skönt baggy jeans (dvs inte hiphop baggy utan street baggy), schyssta sneakers och en lite mer skräddad tischa a la typ Karin Wester. Ajajaj, då dör jag. Jag är med andra ord sjukt billig i drift vad gäller att uppskatta min karl varje dag, eftersom kostymen bara åker på vid riktigt högtidliga tillfällen.

Nej till mäklare, ja till grafiska designers :D

En helt annan sak - gick du möjligtvis i Kärrtorps gymnasium? Har fått för mig att jag känner igen dig. Skitkonstigt att se sånt på nätet :)

~~erika~~ sa...

Åh jag går total igång på kostym! *mums* Fast det kanske är för att alla i min omgivning inte har det? Där är det bara blåbyxor som gäller. *kräks*
Fast bagybyxor och en snygg tröja funkar det med :)

Anonym sa...

erica: du kan ta min grafiske designer! Rent klädmässigt, alltså.:) Han gillar jeans, t-shirt (som han designat själv) och sneakers, även de gärna egendesignade.

Själv faller jag mer för kostymkillar. Ge mig en snygg kostum med snygg skjorta, tack! Och män som vågar bära rosa, mums!

Anonym sa...

Min man som tidigare jobbade i fabrik har nyligen börjat på nytt jobb som säljare på ett företag med jeansförbud. Så istället blir det snygga byxor med cardigan och skjorta eller med skjorta slips och väst. Vissa dagar åker kostymen på med en fräck slips. Mums, jag kan knappt släppa iväg honom på mornarna!

juliana.persson sa...

Snickarkläder som luktar trä... YEEEAHHH