Sidor

23 maj 2008

Ett par ögon till köket

Köpte just ett par ögon från Olle Eksell att hänga på väggen i vårt slarvrenoverade kök.

* Som jag för övrigt har en del tankar kring nu inför den "riktiga" renoveringen. Det svartvitrutiga golvet åker ut. Funkar inte för någon som inte orkar dammsuga varje dag. Men de lutande femtiotalsskåpen vill jag verkligen ha kvar. Får leta upp någon bra snickare som kan restaurera upp dem till nyskick bara. De ljusblå väggarna får också stanna, de diggar jag bara mer och mer.

* Så klichén att man inte ska renovera allt direkt utan känna in sig på vad som funkar och inte ett tag föll in perfekt på oss. Trots allt annat jag hävdade från början.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En kompis till mig hade s-v rutigt golv, samma sak där. Jag tror att grått/svart är bättre, om man nu inte gillar att städa jämt.
Heja lutande skåpen, alltför många tar bort dessa!

Anonym sa...

Men aarrghh, Ögonblink har jag velat ha hur länge som helst men vet inte var jag ska hitta den! Var har du köpt din? Den är ju så fantastisk...

Zandra sa...

Soffy> Får se till att hitta en grym snickare bara som kan göra om dem totalt.. för de är rätt gamla och slitna. Vore skitsnyggt om man kan lägga på lite teaklister och så.

Erica> http://www.formdesigncenter.com/html/butik.html

Mrs S sa...

Jag älskar ögonblink. Vi har den också i köket http://bp2.blogger.com/_-vVaECMCNF4/RvwwdIcInZI/AAAAAAAAAVk/nfid2o6dgCg/s1600-h/dinnerdate.jpg
Samma kök som jag tänkte lägga schackgolv i men då får jag kanske tänka om då för jag hatar att dammsuga. Maken vill ha valnötsparkett, själv kan jag tänka mig det eller sån där gummimatta som de har på bussar, helst röd eller svart men då får man väl det där dammsugarproblemet ändå.
Ska bli kul att se vad du väljer till de blå väggarna.

Mrs S sa...

Alltså jag fattar inte varför blogger alltid klipper länkarna... nm.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag blir sugen på barndomens varma heta kakaochoklad när dom ögonen tittar så stint på en...

Må gott.
Din blogg är så mysig!

Mia i Gävle
http://livethosmig.blogg.se