Sidor

02 januari 2008

Summering

Iom att jobbmailen ändå inte funkar så bloggar jag lite till. Snor några av Hannas frågor och lägger till en del, här kommer ännu en summering av det gångna året...

2007

ÅRETS HAPPENING
Bröllopet! Månader av planering och så är hela kalaset över på en kväll. Men oj så skoj vi hade!

ÅRETS PROJEKT
Är frestad att nämna ovan igen, men det får bli renoveringen istället. Som är långt ifrån klar men nu är vi i varje fall en bit på väg.

ÅRETS LÅT
"Min kille liknar inte Elvis", med Eva Eastwood. Årets låt i varje fall för mig även om den är gammal. För den är fest, dans och bilträff för mig.

ÅRETS RESA
Den till Tokyo med gamla jobbet i januari. Vilken stad, jag var helt tagen!

ÅRETS PERSON
Min äldsta vän. Att ha någon som vet exakt allt om en och fortfarande finns där i vått och torrt utan att någonsin döma borde alla ha.

ÅRETS PLAGG
Stora bylsiga tunikor som gör bröst stora och svullna midjor osynliga.

ÅRETS TALBOK
Jenny av Jonas Gardell. Många tårar i bilen på väg upp till Kiruna.

ÅRETS KÖP
Lägenheten. Även om den kanske inte var ngt kap räknat i pengar, så trivs vi ju så förbannat bra!

ÅRETS RESTAURANG
Ett litet Jamaicansk guldkorn på Folkkungagatan i Stockholm. Underbar atmosfär och supergoda drinkar.

ÅRETS LYCKA
Att alla små knoddar som våra vänner fött fram tycks bli små fantastiska personer.

ÅRETS JOBBIGASTE
Mammas krock och rehab.

ÅRETS TV-STUND
När Amanda Jensen sjöng Hallelujah i Idol. Goosebumps!

ÅRETS PRYL
Min nya stavmixer som jag använder dagligen.

ÅRETS SKÖNSÅNG
Mannens inspelning av Your Song som spelades på bröllopet.

ÅRETS BLOGG
Jag är mkt svag för Good time girls ord.

ÅRETS COMMUNITY
Facebook helt klart. Jag gillar det mer och mer. Använder inga fåniga addons och skickar inga kedjebrev, men saker som statuskollen är ju fenomenala!

ÅRETS FÖRÄNDRING
Sade upp mig och började på ett nytt, mer risky, jobb.

ÅRETS BÄSTA FEST
Tveklöst min möhippa!

ÅRETS FILM
Reign Over Me, med Adam Sandler.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Jag är glad att jag har din blogg att finna inspiration från nu till vårat bröllop. :) Det är ju så mycket som ska göras och mycket att tänka på så jag tackar på förhand för dina tips! ;)

Anonym sa...

Vilken bra lista! Jag lånar den.. :-)

Mrs S sa...

Söt du är!