Sidor

24 januari 2008

Min svagaste länk

Jag har redan berättat om min dödsångest för er tror jag. Det är inte så att jag själv är särskilt livrädd för att dö (eller jo, det är jag iof) men för folk omkring mig plötsligt bara ska vara borta.
Om jag blir rejält osams med någon är jag rädd för att den ska ta livet av sig pga mig, åker mina vänner på semester är jag orolig för att aldrig mer få se dem i livet. Hör inte mannen av sig när han blir försenad till något så tror jag att någon dödat honom på vägen.

Ja.. ni förstår ju. Det här är verkligen den mest instabila sidan av mig, och det hang up som jag helst skulle vilja bli av med. Folk dör, så är det bara. Nu har inte särskilt många runt just mig dött, så rädslan är i mitt fall ännu mer ologisk. Men det kommer hända och jag kan inte ändra det på något sätt. Den tanken försöker jag bli vän med. Men det går väl sådär..

Nyss ringde mamma och pappa och sa att de måste träffa mig innan söndag. Varför det var så viktigt ville de inte säga.
-Det blir en överaskning, säger mamma.
De kommer berätta att någon av dem ska dö. Tänker jag.

Någon terapeut där ute som vill tjäna en miljon på ett nutcase? Öppet mål var det här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är nog ingen fara alls. Om det är någonting allvarligt skulle dom nog inte säga vi har en "överraskning"....
Du kan nog vara lugn tror jag.
Men jag förstår precis vad du menar angående dödsångest när det gäller andra. Usch och fy. Nu har jag dock härdats en hel del då min mamma avled för drygt ett år sedan.

Hoppas att det verkligen är en rolig överraskning nu :)

Emma

Anonym sa...

De skulle nog inte säga så om det var något tråkigt.

// Förhoppningsis

Anonym sa...

Jag är precis lika dan. Inte roligt alls. Ibland när telefonen ringer och jag ser att det är mamma eller pappa tänker jag direkt att något hemskt har hänt. Så svarar jag med en puls på 190 och lugnar mig först en stund in i samtalet. Knäppt, verkligen. Så jag vet hur du har det....

Anonym sa...

Hehe, jag blir mer och mer som du beskriver. Om min pojkvän är länge i tvättstugan tror jag att nån kidnappat honom, eller slagit ned honom. Och det här med dödsfall, jag har heller inte så många nära som dött, typ ingen, vilket gör att jag tänker att då ökar ju chansen för varje dag. Vem går igenom hela livet utan att nån när dör, det är ju bara en tidsfråga. Hmm, det här kanske inte hjälpte direkt:)