Sidor

14 november 2007

Jo, vi är runt trettio båda två

Snackade lite med en kompis i dag om min och mannens bråkkonst. Ni vet, som alla par har. Vissa undviker bråk till varje pris, andra kör utfrysningmetoden om de blir sura, vissa kastar saker omkring sig medans en del sopar under mattan. Finns säkert lika många varianter som par.

Vårat hursomhelst.. funderade jag lite på i dag efter det att hon och jag pratat om det här. Vi flyger i taket. Gormar och fräser en liten stund. Men sen, nästan alltid.. så bryter någon av oss av genom att apa sig. Typ:

Mannen: "Så här dansar du i varje fall".. *och så dansar han som ett mongo och gör en ful min som ska föreställa mig".
Jag: *kan inte göra annat än att börja dra på smilbanden*. "Men durå.. du dansar ju så här!" *och så drar jag av lite running-man-dans ala åttiotalet och rullar med ögonen.

Och vips är vi sams.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha vad gulligt! Vi pratar alltid väldigt mycket och reder ut våra bråk på det sättet. Men oftast bråkar vi när vi är riktigt hungriga och tjuriga. Så efter en lång dag på jobbet ser vi till att få i oss lite mat innan vi börjar umgås, annars blir allt bara fel. :-)

Anonym sa...

Om man vill läsa mer om kärleksgnabb kan man alltid läsa John Gottman's 7 Gyllene regler för en lycklig kärleksrelation.