Sidor

06 september 2007

Handsken är kastad

Mrs Pitepalt och En hemmafrus dag har utmanat mig...

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer.

1. Jag är inte särskilt mycket för mönstrade saker. Föredrar enfärgade kläder och prylar.

2. Jag har dåligt tålamod med folk tyvärr. Sållar snabbt bort såna som jag uppfattar som tröga, trista eller kostlade.

3. Jag är fullständigt ointresserad av sport!

4. Jag tycker att det roligaste i livet är att festa, hångla, äta och resa.

5. Jag älskar öl och vore det inte för att man blir så tjock på det skulle jag nog dricka öl till varje måltid.

6. Jag funderar mycket på döden och har sjuklig dödsångest. Tänker ofta "tänk om det är sista gången vi pratar nu" med folk jag älskar. Speciellt med mina föräldrar. Borde göra något åt just den här grejen för det äter mig verkligen.

7. Jag älskar bondgårdsdjur. Kossor, får, getter och grisar! Längre fram i livet ska jag bo så till att jag kan ha en liten gård.

8. Jag längtar efter att få bli mamma.

Personer jag utmanar: Alla er som läser här! Enligt Google Analytics är ni runt 1000 personer om dagen nu. :)

7 kommentarer:

Karlsborg rum och frukost sa...

Jag tycker du är jättemodig som skriver att du längtar efter att bli mamma. Det är med på min lista med men svärmor läser så lite får man hålla fingrarna i skack.

Kerstin Kallin sa...

Jag gillar dig, Z. :-) Du är en verkligt sympatisk och trevlig prick som dessutom skriver väldigt roligt! Heja dig! :-)

1. Jag håller på att starta ett litet företag (ansökan är inne).

2. Jag gillar också enfärgade saker men är svag för allt som glittrar.

3. Min favoritskiva just nu är Strokes nya. Har spelat den hela sommaren.

4. Jag går sönder om jag inte får vara kreativ. Tur att maken står ut med stöket! En av hans bästa egenskaper. ;-)

5. Jag ägnar alldeles för mycket tid åt att slösnacka på Gamman och BT.

6. Vid 31 års ålder är jag inte vuxen nog att lägga mig i tid. Fortfarande tröööött på mornarna.

7. Jag önskar att jag orkade öva sång och piano. Jag var rätt duktig på musikhögskolan, nu går det bara utför...

8. Jag är rädd för att bli mamma! Önskar att jag hade lite starkare längtan, för det börjar bli dags. Planen var att börja försöka efter bröllopet, men nu är jag mest skraj. Fast jag älskar ungar så är jag rädd för hur livet ändras. Vi har det ju så bra redan nu.

Anonym sa...

En kommentar till Kerstins punkt 8.
Jag hade exakt samma tankar som du, men vågade ändå bestämma mig för att skaffa barn. (Jag längtade inte, men eftersom min sambo är sex år äldre så var det dags att bestämma sig).
Det blev inte så illa eller jobbigt som jag hade tänkt mig. Tro inte på alla som säger att man inte kommer upp ur sängen på dagarna. Det är inte sant!
Det är klart att det blir mindre tid för mig och min sambo att ägna tid till varandra, men det funkar.
Nu har jag i och för sig samma ångest för att skaffa ett barn till, men om jag bestämmer mig för att skaffa ett till så blir det säkert inte lika jobbigt som jag tror.
Men det är väl ingen brådska för dig att skaffa barn och om du bestämmer dig för att göra det, så är det också ok!

Lycka till!

ullemon sa...

Oj, bortsett från punkt 5 (jag är en vindrickare) och 8 (gllar ju valpar..) kunde jag nästan kopiera dig rakt av :)

Kram

/U

Anonym sa...

1. Jag gillar flädersaft och dricker oftast det till maten. God choklad kan man njuta av lite när som hellst.
2.Har gjort egna bär,- kärn,- och rosenlikörer som var jättegoda.
3. Avskyr öl, pölsa, stångkorv, isterband, pfefferoni,sport på tv men tittar gärna på dans och kommedier.
4. Garvar fiskskinn för avkopplingens skull. Baggpung och våm och älgöron vill jag prova att garva och göra väskor av. Vill sy en folkdräkt - kanske till mitt eget bröllop...
4. Försöker lära mig fler hantverkstekniker, någon eller flera varje år. Svepask står närmast på tur.
6. Älskar min sambo/fästman och trivs att vara hemma med honom.
7. Blir frustrerad av folk som inte vill lära sig nya saker.
8. Har svårt med mönster som inte passar ihop och material som inte har lika struktur och kombineras ihop, då får jag spel.

Kerstin Kallin sa...

Tack för stöttningen, Ingela! :-) Rart!

Garva baggpung? Det var väl ändå ett väldigt udda intresse! :-D

Anonym sa...

Roligt att läsa lite om dig:) Jag gjorde oxå denna utmaning i början på veckan...