Sidor

09 september 2007

Gaaaah..

Har kommit hem från en supermysig helg i Dublin precis. Var där i mannens jobbs räkning, med ett gäng kunder och deras respektive. Allt var helt underbart! Maten, drinkarna, pubarna, turistattraktioner, butikerna, hotellet... MEN...
Det finns ingenting som gör mig så jävla förbannad som inskränkta typer! Jag har hört så mycket rasistiskt smörja och nedsättande grejer om allt från kvinnor till uteliggare de senaste dagarna att jag är helt vimmelkantig! Skitjobbig sits givetvis när jag egentligen bara vill gapa och ställa till med en scen men måste hålla mig lugn iom att det här ändå är mannens kunder som han till varje pris måste hålla sig på god fot med.
Blää.. hatar såna här situationer. Dels för att jag blir så ledsen över att upptäcka att det fortfarande finns såna här trångsynta idioter, men också för att jag skäms så jävligt när jag vet att jag bara låtsats om att jag inte hör dem istället för att konfrontera deras tragiska åsikter.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Påminner mig om Bridget Jones 2 som gick igår på tv. Hon följer ju med honom på en bankett med hans jobb, och där pratar de nedsättande om just uteliggare. Men hon skrattar åt dem och säger att de låter som pompösa, skalliga översittare ungefär. Du skulle gjort en Bridget Jones! :-D

Anonym sa...

Hear hear!

Anonym sa...

usch, idioter! Världen är full av dom...tur att det finns såna som skiter i etiketten (Bridget Jones tex.) och talar om för dom att dom är just idioter.

Anonym sa...

alltså blir man inte trött på sådana människor?? jag har oxå alltid tyckt illa om folk som pratar nedsättande om allt mellan himmel och jord.
Trodde jag skulle bli värre utsatt för fördomar än jag blivit med tanke på att jag lever med en annan kvinna... men jag tycker dock att jag har blitt rätt skonad från elaka kommentarer, blickar osv. Jag är inte den som bryr mig om att folk skulle ta illa upp utan visar mer än gärna min kärlek till Linda inför folk, fast jag vet att många anser det olämpligt.

förresten nu e jag FRU! Känns så underbart.

Och du jag tror jag måste sett din bröllopsannons i DN (söndag) idag??? kan det stämma.. tyckte jag kände igen er från bilderna på dig och din make från bloggen

Anonym sa...

Åh, vilken jobbig sits! Jag har svårt för att hålla tyst, och skönt är väl det för jag har ångrat mig de gånger som jag inte sagt något. Men ibland blir man så paff över människors inskränkthet att man inte vet VAD man ska säga. Jag brukar tänka att det är de själva som lider mest - de blir fattiga i själen och får nog stå till svars en vacker dag...!

Anonym sa...

Lilian> Åh vad roligt, grattis då äntligen!!
Jo.. det var vi i DN i söndags!

Anonym sa...

Gud va skönt att höra att det finns såna som du! Jag är precis lika dan! Å när man träffar på såna där inskränkta typer som tycker det är kul att klanka ner på allt och alla så får man helt enkelt försöka fokusera på att det finns många som vi också!!! Tack för en superblogg även efter bröllopet!!!