Sidor

16 augusti 2007

Talen

Det var många fler tal på vårt bröllop än vi förväntat oss. Roliga, anekdotiga, tåriga, kloka och underbara! Tänkte kort dra tre stycken som etsade sig fast lite extra...

Pappa
Jag har aldrig hört min pappa hålla tal förut - någonsin. Men dagen till ära så höll han ett fantastiskt tal som innehöll allt! Ett varmt välkomnande till Andres, en hel del humor, kärleksförklaringar till mig och så några visa råd inför äktenskapet. Jag var så stolt över honom när han stod där intill mig och pratade så varmt inför alla att jag höll på att spricka.

Min äldsta vän
Hon som hellre skulle dö än att ställa sig inför en folksamling och hålla låda. Inte ens på sin egen systers bröllop förmådde hon sig att göra det så så fort toastmastern sa hennes namn så började jag lipa såklart. Fina ord som avslutades med något vi ofta pratar om "en riktig vän är någon som inte bara finns där när det är jobbigt, utan även när man är riktigt lycklig".

Svensexetalet
Alla Andres kompisar ställde sig upp och berättade om hur svensexan gått till medans de visade ett bildspel från dagen. Hur roligt som helst med massa sjuka foton! Som avslutning på det långa talet så berättade de om den skivinspelning som Andres fått göra tokbakis dagen efter svensexefesten. Så spelade upp låten som även den illustrerades med ett bildspel. Nu bara med en massa fina bilder av oss två och våra år tillsammans. Han sjöng Your Song med sin allra finaste röst och tårarna sprutade på mig åter igen.

1 kommentar:

Kerstin Kallin sa...

Jag blev också helt överväldigad av talen på vårt bröllop! Dels var det många fler än jag hade förväntat mig, och jag menar MÅNGA fle för min släkt är typ den tystaste i Sverige när det gäller att hålla offentlig låda. Trodde aldrig att det skulle vara en sån upplevelse att få tal tillägnade sig. Men det var HÄFTIGT! :-D