Sidor

16 augusti 2007

Da cake



Så här blev våra små bakelser till sist. Inte riktigt som vi tänkt oss från början, men tack och lov inte heller som de vi först råkade ut för!
Prickarna från ursprungsidén fick vi ta med oss i form av band runt bakelsernas fot i stället som vi köpte från Ribbon Oasis. Bakelserna har en botten av mörk chokladtryffel, är fyllda med chokladmousse och hallonpannacotta och slutligen sprayade med mörk choklad för att få lite sammetslook. Det var Jessica från Handgjort Stockholm som gjorde dem och jag tycker de var hur goda som helst! Speciellt med lite dessertvin till. Jag är värsta dessertvinsjunkien.

11 kommentarer:

Johanna sa...

Åååå så fina!!!

Anonym sa...

Men gud, vilka fina! De var ju helt ljuvliga!

Catarina sa...

Oj, vad fint.
Såna här fina bakelser är något som genast får mig att vilja utbilda mig till konditor.

Catarina sa...

Vilket dessertvin hade ni till fluffiga chokladbakelser?

Anonym sa...

Ja, de var ju betydligt bättre än de första prickiga..... ja, misslyckanden. Ni måste ha varit nöjda med dessa!!! Jättefina!

Anonym sa...

Vilka läckra bakelser,det måste ha varit dom läckraste bakelser jag någonsin!Absolut en favorit till mitt bröllop!

Anonym sa...

Jag håller med de andra. Vilka fina bakelser.Goda ser de med ut att vara.

Anonym sa...

oh my god... inte nog med att de ser helt underbara ut, det låter helt underbart gott.... åhhhh... vad sugen jag blev nu... mmmm... choklad o hallon.... :-)

ModiX sa...

Nu i efterhand är jag SÅ glad att era bakelser blev små perfektioner! För det är de vekligen! Vår bröllopstårta sabbade dem helt och jag var så ARG när jag fick seden på bordet på restaurangen. Helt fel utseende och bara 50% rätt på smaken. *Hoppsan* var responsen man fick på att viktigaste detaljen på dagen var förstörd. 20% tillbaka på en tårta som kostade 3500. Inte så vasst. Bra kondis, bra tjejer men skulle jag välja dem att göra bröllopstårtan igen? Aldrig. Det r som gästerna sa: En födelsedagstårta kan man göra om och göra bra nästa år. En bröllopstårta får man bara en gång.

Anonym sa...

Modix>> Vadfan... ?? Blev ni inte nöjda. Nu blir jag förvånad. Både för att ni inte fick vad ni ville, men också för deras reaktion. Dåligt.

Vad roligt att du gift dig nu!!!! Vill höra ALLT nästa gång vi ses!!!

martina sa...

Wow vilken tårta, jättefin! Det ser ut som det var ett helt underbart bröllop, jättefina och ser så nöjda och lyckliga ut!