Sidor

14 augusti 2007

Om Kina-klänningar Del 1 (Plus)

Har fått flera mail med frågor om brudklänningar från Kina, så jag tänkte dra mina personliga erfarenheter kort här:

Bröllopstorget finns massor med trådar som handlar om brudar som beställer sina kläder från Kina. Jag började läsa dessa samtidigt som jag letade runt lite i fysiska bröllopsbutiker i Stockholm... och snart hade jag faktiskt av misstag beställt en klänning från Ebay-butiken Gianinar Bridal. Det jag gillar med den i jämförelse med flera av de andra är att de visar ganska stora bilder på de klänningar de faktiskt sytt upp, inte små bilder på själva originalklänningen som de sedan kopierar.

Sagt och gjort - klänningen var beställd, billig som tusan och nu var det bara att vänta. Och vänta. Klänningen blev fyra veckor försenad pga någon kinesisk högtid de inte informerade om - men när den väl var här och hade släppts mot lösensumma från tullen så var den underbar!
Själva hantverket var kanon och tyget precis lika fint som från vilken butik som helst. Säljaren var snabb på att besvara mail även om engelskan var tokknackig.
Skulle jag beställa en festklänning igen skulle jag känna mig ganska trygg i att köpa den från samma ställe.

Exempel på fler kinesiska nätbutiker:
Kanecca
Ikoo
Milly Bridal
Julius Bridal
E-bridal Store

Ps. Glöm inte att beställa eventuell underkjol på samma gång i fall ni beställer från Kina. De kostar typ en tiondel av priset där. Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gjorde du: köpte du klänningen på "buy it now" eller la du ett bud?

Anonym sa...

Anna> Första gången lade jag ett bud.. andra gången köpte jag "buy now" för att det skulle gå snabbt.

Anonym sa...

Hur fungerar det med betalning på e-bay?? Vad betalar man med och hur??

A