Sidor

02 juli 2007

Hans svensexa i korta drag

Mitt under ett kundmöte kommer det in en man och ger honom en bunt brev som ska öppnas i ordningsföljd under dagen. I det första brevet står det att han ska packa ihop en väska med vissa saker och sedan tyst och snällt följa med den här främmande mannen. De kör sedan till flygplatsen i Umeå och han får ett reservationsnummer vilket visar sig leda till Stockholm.

Väl i Stockholm kidnappas han och körs iväg in till stan där alla kompisar sitter i en park och dricker lite öl. Sedan bär det av mot en boxningsklubb där han får möta "Skräcken från Narva" i ringen. Måste ha varit en syn för gudarna och jag önskar att jag kunnat vara en fluga på väggen där! Vännerna får sedan släpa en sjukt trött man vidare till båten som tar dem ut till en ö där champagne, bastu, tunnbad, grillning och kareoke väntar honom!

Morgonen därpå åker de till en studio inne i stan där han får slipa lite på sina sång och gitarrkunskaper och sedan kommer en främmande man igen.. som nu ska köra hem honom.
Men i stället för att svänga av hemma vid vår lägenhet.. så gör han en u-sväng och kör ut mot Arlande igen. Väl framme får han reservationsnr 2.. vilket ger en biljett till köpenhamn!

Vid Kastrup står en svart limousin och väntar på honom och däri sitter ytterligare några polarna och väntar in honom med ny garderob och bubbel. Sedan har de röjkväll i Köpenhamn med ölprovning, femrätters, schysst hotell och utgång, och det var en mycket mycket lycklig och röd kille jag fick hem i går eftermiddag! Vilken otrolig planering det har legat bakom det här, och såå mycket kärlek. Underbart!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt roligt! Grattis till honom! :-D

Min gubbe får svensexa på lördag. "Förbered dig på en motorsågsmassaker" varnade bestman. Så det känns som om jag bör hålla mig vaken på lördagsmorgonen... ;-)

smul sa...

jo jag ska på bröllop och jag undrar vad önskar ni er som gifter er egentligen? och jag menar det, det är skitdyrt att gå på bröllop, kläder, resa boende så presenten kan verkligen inte få lov att vara för dyr för då kan jag inte gå på alla bröllop jag blir bjuden på.

snålt, ja kanske men tyvärr ser det ut så. så vad köper man?

Anonym sa...

Lilla Li> Spännande!

Smul> Alla önskar sig nog vill skilda saker ska du se.. men ett par badlakan från IKEA, vackra örngott, ljusstakar från Lagerhouse.. det finns ju massor av fina saker som inte behöver kosta mer än en hundring.
Huvudsaken är ju att brudparet har ngn liten grej som de kan se tillbaka på och minnas att ni uppvaktat dem med tycker jag. Eller så fixar ni bara ett fint kort och skriver att ni bjuder dem på middag/brunch/teater vid ett tillfälle lite längre fram?

smul sa...

åh tack för tipset men jag hade nog tänkt att det kunde kosta någonstans i 400kr klassen i alla fall.. jag bara fick ett utfall tror jag och upprördes av en del önskelistor jag läst för att få tips på forum och blivit arg över att folk verkar tro att de ska få igen det de lagt på bröllop i presenter. (nej jag lovar inte alls någon pik!)

Anonym sa...

Smul> Ah, ok.. men i så fall kan jag ju tipsa om Filippa Ks muggar, tror tvåpacken kostar 250 kr typ.. och de är hur fina som helst. Kan användas både för kaffe, dricka eller som småkrukor. Finns massor av olika mönster också så de kan köpa till egna och komplettera med sen.

Kerstin Kallin sa...

Vilken fantastisk svensexa! :-D Verkligen en helhelg full av roliga saker. Härligt!

Monica sa...

låter ju helskoj:) vilken resa:)

psssssst

Till smul, margaretha skålar från sigvard bernadotte snuygga o inte verst dyra :)

Anonym sa...

Oj, vilken svensexa! Sådana vänner växer inte på träd...