Sidor

12 juni 2007

Jakten på den vita kostymen

Jag har ringt runt som en galning till minst 40 uthyrningsfirmor och affärer med herrkläder för att jaga rätt på en vit kostym till ok pris till min blivande.. Vit smoking är inget problem, men det är en vit kostym han vill ha och det däremot - omöjligt. (i fall de inte är på tok för små eller i skrynklig linne)

Underligast var ändå när jag ringde till Bröllopsexperterna Cosmos på Kungsholmen:

- Hej, jag undrar i fall ni hyr ut några vita kostymer och vad de i så fall kostar.
- Jo det gör vi. De kostar 5000 kronor att hyra, och så tillkommer skor och skjorta osv.
- Oj.. det var mycket! En skräddarsydd vit Tigerkostym kostar 5000 att köpa.
- Ok. Du är välkommen in att titta på kostymen.
- Jag tror inte du hörde vad jag sa.. en skräddarsydd vit kostym från Tiger kostar 5000.
- Ok. Du är hjärtligt välkommen!

Eeeh.. ok.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Min blivande make (4 augusti i år) har hittat en vit kostym från Sand som han ska ha. Köpte den i höstas...

Lät ju jävligt dyrt med 5000 för att hyra! Skumt samtal dessutom...

M v h Mrs Harajuku

Anonym sa...

Jag skulle också sagt sådär om du hade gett mig den där kommentaren. Du har tydligen ingen aning om hur fruktansvärt irriterande det är med kunder som ifrågasätter priserna, jämför de med annat osv och även klagar på oss som inte kan påverka priset.
Ring till våra högre chefer och klaga ist.
Vi i butiken har inget med prissättningen att göra.

Skolfröken sa...

Gå inte dit säger jag! De är helt galna där. När jag och min mamma var där började de skrika för att att vi tog på klänningarna. Man skulle bara titta på dem där de hängde i sina plastfodral. LÄtt!

Anonym sa...

Du får som sagt gärna låna skorna. De är köpta i england och är väl runt storlek 38-39. Grejen är att remmarna är svart lack, sulan är silver-variant. Resten är genomskinligt.
Men annars kan du kolla i punk-affärer, där brukar den här typen av skor finnas. Eller kolla blocket och tradera med.
Lycka till =)

Anonym sa...

Haha, lite tröga kanske? :) Det var alldeles för dyrt för att hyra. Hoppas ni hittar någon fin, om ni inte tar Tigers! :)
// Mi.

ullemon sa...

Om du sett en kavaj, kolla om den butiken ska ha någon rea?

Eller, ha lite is i magen och kolla om det finns något på någon av de "bättre" second hand affärerna?

Jag vet inte vilken storlek din blivande har, men min har en vit linnekostym (tjockare linne) från Tiger som han kan tänka sig låna ut om det superkrisar. Han har 52/54 i kostym.

/U

Anonym sa...

Men jaha.... ja ja... folk är då underliga.. Det var lite väl saftigt pris på hyran! Då syr man ju hellre upp??

Anonym sa...

Maria> Vad snäll du är.. men jag har nog några gamla platåpjuck som jag kan rota fram i fall det visar sig fungera under klänningen.

Ullemon> Nu har han bestämt sig för att sy upp en hos Tiger. Tack ändå!

Henke sa...

Z, jag vet var det finns en snygg och billig vit kostym. Jag köpte den ju inte :)

Anonym sa...

Henke> Jag vet även en kille som har så stora lår att han inte kunde ha den..

Anonym sa...

Cosmo är galna... vi var där för att kolla grejer till min blivande man och de var så otrevliga. De frågade inte en enda gång om vi ville ha hjälp men de skällde på vår dotter som var med och sprang efter henne hela tiden fast hon inte rörde något.
Jag kommer aldrig att gå dit igen! Vi köpte slutligen hans grejer på NK herr.

Anonym sa...

Lustigt att ni skriver som ni gör om Cosmo..
Jag hoppas VERKLIGEN att de får reda på sån här kritik!! Upplevde dem som riktigt snobbarslen när jag var där också. De fräste åt en som om man vore en femåring med rinnande glasstrut i handen därinne. Dessutom sa de åt mig att jag inte fick kolla på en speciell klänning de hade där.. "Nej, den där är aldelles för dyr för dig."
Utan att ens ha frågat om hur mycket pengar jag ville lägga på klänning.

Anonym sa...

Ja men vad hade du väntat dig för svar?
"Jaha, ja men då sänker vi genast priset!"??
Tyckte det var helt klockrent från butiken. :)