Sidor

01 juni 2007

Jag tror att vi är på banan igen..

I går hade vi ett snack hemma om det där med planeringen, om att det mest verkar vara jag som engagerar mig och att jag inte bara tycker det är jobbigt.. men även blir skitlessen såklart. Antingen gör vi det här tillsammans - eller inte alls!
Han fattade vad jag menade så nu hoppas jag att vi styr upp det här gemensamt sista månaden. I helgen åker vi till landet så då har vi all tid i världen att kolla på lite saker som är kvar att bestämma:

- Vad ska vi åka i från kyrka till festlokal?
- Var ska vi sova dagen innan?
- Vad ska han ha på sig?
- Vad ska vi äta?
- Vad ska vi skriva i vårt festhäfte?
- Vilka psalmer ska vi ha?
- Vad i porslin/ljudanläggning/ljus-väg måste vi hyra in?
- Vilken Afrika-offert ska vi välja?
- Vart ska vi åka på weekend efter bröllopet?
- Musiken, hur gör vi?
- När ska vi till Tyskland och köpa sprit?
- När ska vi träffa prällen?


3 kommentarer:

Skolfröken sa...

Skönt att det ordnade sig!

Kerstin Kallin sa...

Jag ahr också upptäckt att det hjälper att berätta vad det är man är ledsen över... Vi hade samma samtal igår. Känns bra! :-)

Lisa sa...

Jag förstår hur du känner men kom ihåg att det kan vara svårt för honom att hitta "sin plats" i planerandet eftersom du är superengagerad. Du har en hel hemsida och verkar vara mkt insatt så det är säkert inte lätt för honom att hjälpa till i den utstreckning du vill...

Ist för att bli ledsen o besviken på stackarn, berätta precis vad du förväntar dig av honom. Eller bestäm att han får sköta vissa saker helt själv, val av egen klädsel o ta kontakt med prällen tex. Dela upp ansvarsområden.