Sidor

15 april 2007

Tryckersakerna våra

Inbjudningskorten känns som en viktig del då det representerar vårt bröllop. Vi köpte våra från Calligraphen. Man kan absolut göra egna kort, men vi tyckte dessa var så fina att vi köpte dem direkt. Valet föll på "Kleopatra". Vi har däremot gjort våra vigsel och festprogram själva. Vi var rädda att de skulle se halvdana ut, men de blev super läckra.

Till vigselprogrammet köpte vi brunguldfärgat papper och använde oss av ett bibliskt typsnitt. Rekommenderar att gå in på den här sajten med massor av olika typsnitt. Vi brände sedan kanterna på varje häfte så ingen såg ut att vara det andra lik. Av det fick vi in mycket känsla för vår vårt tema.

När vi gjorde festprogrammet så använde vi oss av samma färg på pappret men ett som var lite tjockare och lyxigare. Vi tejpade ihop enkelt ihop programmet med tejp från scrapbookingtejp från Panduro. Runt programmet satte vi ett guldsnöre som vi bara knöt fast. Vad jag har i mitt bröllopsprogram kommer jag skriva om sen då någon kanske behöver lite tips =)

2 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Jag undrar två saker, Penny. Hur i hela friden ser ett bibliskt typsnitt ut? Och hur tejpade ni ihop festprogrammet, var det bara några få sidor eller hur funkade det? *nyfiken*

Anonym sa...

Kerstin: Ja, det jag menade var att om man ser i en gammal bibel så har de en viss typ av stil på skriften och självklart varierar dem, men det typsnittet vi valde kändes som det kunde ha kommit ifrån en sådan skrift.

Vi har 12 sidor, med andra ord 3 blad med text både fram och bak.
Vi vikte alla sidorna först. Sedan tejpade vi med en speciell tejp i mitten på varje blad och sedan satte det andra på det och tejpade nästa o.s.v

Hoppas du förstod hur jag menade nu, inte alltid så lätt att förklara.Lättare att visa =)