Sidor

13 april 2007

Historiska kläder

Att hitta kläder som känns tidsenliga med det tema vi har var inte lätt om man inte vill att det ska se ut som en maskerad.

Till Tommy kändes det hopplöst tills den dagen vi hittade www.uppkladd.se där de har något som heter Nehru. Det var precis det vi letade efter och han åkte direkt till Stockholm och provade, utan mig =(

Jag har inte fått sett honom i kläderna men han älskade sin röda Nehru och det får väl helt enkelt bli en överaskning för mig.

Själv letade jag febrilt runt i alla dessa bröllopsbutiker, men tyckte allt såg likadant ut överallt. Eftersom att vi har rött, cremevitt och guld som huvudfärger så ville jag hitta något med guld. Till sist fick jag söka mig ut på nätet. Och där var den! På E-bay av alla ställen. Billigt och bra, men vågar man beställa från Kina? Jag chansade. Knack knack på dörren två veckor senare och där var den. Jag har varit kär i min klänning sedan dess.

2 kommentarer:

www.syfroken.se sa...

Hejsan!
jag har en nästan precis likadan klänning, men med vita pärlor. jag fyndade den helt ny på Tradera för 2200kr med frakt. En Maggie Sottero-är din klänning också av det märket?

Vilka snygga kläder din blivande man skall ha på sig!! Min sambo kommer "bara" ha kostym.

Anonym sa...

Viktoria: Ja det är samma märke.Jag fyndade min på Ebay,men min kostade lite mer. Men det var ändå billig =)