Sidor

27 mars 2007

Nu har mardrömmandet börjat

Det börjar med att min kille ropar att jag måste skynda mig.
-Varför det?
- Ja men det börjar ju om en halvtimme.
- Vad börjar?
- Vigseln, vad trodde du? Vi ska vara i kyrkan om en halvtimme Zandra, kom igen nu!

Jag inser plötsligt hur tiden har runnit ifrån mig och jag står helt oförberedd. Ingen mat är beställd, inga bord dukade och jag står mitt i vardagsrumsstressen med otvättat hår. Det första som slår mig är att jag måste avboka frissan, men så inser jag att mina kompisar säkert redan är där. Shit, vad har jag gjort? Jag sliter upp klänningen som tack och lov kommit med posten samma dag, men när jag väl får på mig den är det en helt annan klänning. De har skickat en helt galen modell och jag ser ut som en clown. Min kille kollar stressat på klockan, jag gråter och tycker att allt är förstört.
Så vaknar jag, kallsvettig. Andra natten i rad nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch stackare....Det kommer absolut inte vara så, lugn :)

Anonym sa...

Ha, vad skönt att man inte är ensam. Hittills har jag hunnit drömma att:
1. Min kille väljer en annan tjej
2. Jag är otrogen mot min blivande med TVÅ andra killar
3. Jag dyker upp på min möhippa i mina brudkläder

Har inte hunnit drömma om själva vigseln än...

Håll oss uppdaterade om drömmarna, alltid roligt att veta att det bara är drömmar :.-)

Skolfröken sa...

Hahaha, jag tappade klänningen. Och mina kompisar kom in fulla och skrek. Och min mamma ställde sig upp under löftena och sa att jag var jätteful i håret.

Och jag har 5 månader kvar....

Ivana sa...

Gud vad skönt att se att man inte är den enda som håller på att bli galen. Jag har haft alltför många mardrömmar nu, hoppas det betyder att själva dagen kommer bli som en dröm :)

Unknown sa...

Näe, nu får du allt ta och lugna dig- att gifta sig ska vara något skönt!