Sidor

26 januari 2007

Tänkte köpa en brudklänning från Kina

Det finns flera sajter som säljer klänningar på nätet. Kopior för en spottstyvel av orginalpriset. Man har givetvis ingen som helst aning om vad det är man beställer, iom att alla bilder är små och dåligt upplösta - dessutom kan de ju sitta precis hur som helst. Men det värsta som kan hända är alltså att man får hem en trasa som inte duger till mer än nya soffkuddar och att man förlorar ett par tusenlappar. Men det kan det vara värt för att stilla nyfikenheten tror jag. Så nu kör jag.
Frågan är bara vilken av alla axelbandslösa blåsor jag ska satsa på?
Orkar du kika igenom länkarna nedan och slänga iväg din röst till mig så är jag dig evigt tacksam!


24 kommentarer:

Anonym sa...

De flesta var jättefina men jag tyckte bäst om nr 3 och 6. Den rosa gillade jag inte alls. Om du har mage du vill dölja så är ju draperad klänning bäst.

Din blogg är jättebra för oss som planerar bröllop. Tack för att den finns.

Anonym sa...

Jag tycker efter noggrant över vägande att nr 6 finast. Lite annorlunda med grått midjeband, men ändå traditionellt.

Anonym sa...

Hej!
Du, det var verkliiiigen minibilder från 1koo... Jösses...

Jag röstar för nr 9 Strassbroderad byst. Den tyckte jag var jättevacker.

Anonym sa...

Hej,

jag tycker 11 eller 13 var finast. :-)

Anonym sa...

Röstar på 2:an eller 9:an. Jättefina!

Anonym sa...

Jag röstar på nr 4 och 13.
Lycka till!

Anonym sa...

Jag gillar nr. 11 bäst.

Superbra blogg by the way!

Anonym sa...

Jag röstar på 3,6 och 11!

Unknown sa...

hej du,
6 och 9 är finast! 14 inte heller så tokig, men det är svårt att se om spetsen längst ner på klänningen är fin eller ful! om den dessutom inte är exakt lagom lång är det väldigt mycket enklare att lägga upp en klänning utan joxelimox längst ner. Jag tycker att det är snyggare om liven är ganska raka upptill och inte välvda runt bysten (typ som ett hjärta) allt för mycket. Känns som om det är lättare att få det att passa om inte annat?

tack för bästa bloggen!

Anonym sa...

jag röstar helt klart på nr6 :D

Skogsrået sa...

2 eller 9

Har själv använt Ikoo och kan rekomendera dem!

Anonym sa...

Nr 11, snygg form! Gillar skärningen runt brösren. Plus också för snyggt broderi runt korsettbanden i ryggen. Kan vara bra att ha en korsettrygg när man inte kan prova klänningen innan.
Men mina favorier är nr 3 och nr 6, lite svårt att se som sagt, men jag älskar markerade midjor och spets!

Lycka till med inköpet! Hoppas de passar. Om inte har du ju nått att gå på och kan kanske bara göra vissa ändringar hos någon duktig sömmerska.

Anonym sa...

nr 6- UNDERBAR!!

Frida sa...

Ja, alla verkar tycka ganska olika..
Jag tycker att 5 och 14 var de allra vackraste!

Anonym sa...

Jag gillar nummer 2 eller 3 =)

Anonym sa...

Jag röstar helt klart påklänning nr 3. Tycker att den ser helt underbar ut!

Anonym sa...

Nr 6 är den finaste, lite mer speciell än de andra! Lycka till med valet :)

Kerstin Kallin sa...

Jag föll för 3an! Fiin! :-)

Sofia Ahlehjelm sa...

Jag tycker om nummer 3, 9 och 10, men de flesta var fina enligt min smak! En del klänningar kan man ju se på nära håll och från olika vinklar, och det är ju en fördel såklart. Jag själv skulle nog inte våga beställa en klänning som jag inte hade sett baksidan på till exempel.

Lycka til med dina vall! Det ska bli kul att följa med här på bloggen fram till ert bröllop! Jag och min fästman ska nämligen också gifta oss i juli 2007. Själv har jag köpt en klänning via annons på bröllopstorget. Mvh Sofia

Anonym sa...

Apselut nr 1 eller nr 3!

Anonym sa...

Helt klart nr. 3.
De andra var så pass vanliga.

hanna sa...

1 eller 14. Kanske allra helst nummer 14.

Anonym sa...

Miljoner tack för era åsikter!!!

Anonym sa...

nr 9. fast jag vet ju inte hur du ser ut, så då är det svårt