Sidor

03 januari 2007

Gott nytt dårå

Skönt att det nya året är här! Vi har överlevt all julstress och nyårsfestande, haft några dagars välförtjänt semester då vi kunnat passa på att snacka lite bröllop.
Det börjar ju verkligen bli dax att börja styra upp lite grejer nu! Planen har hela tiden varit att vara helt färdiga ett par veckor innan själva bröllopet - för att då bara kunna softa. Allt annat vi gör ser vi till att fixa timmen innan deadline och det stressas man ju ihjäl av.

Alltså - det här är några av de grejer vi har kvar att fixa:
- Boka fotograf (Några tips i Stockholmstrakten?)
- Boka DJ eller band
- Fixa stort partytält
- Maaat. Vad ska vi äta, vem ska laga, servera?
- Våra kläder (Någon som testat Kina-butikerna som kan ge ros eller ris?)
- Transport från kyrkan

Hoppas att ni haft en riktigt bra början på det nya året! Ett av mina löften inför 2007 är att blogga mera. Ett annat är att gå ner 7 kilo tills juli.. pust. Bröd och vatten alltså.

3 kommentarer:

Tove sa...

apropå fotograf så...

http://www.morethanwords.se/

där kanske (trots namnet)

gedetettförsök sa...

Hej.

Jag gifte mig i augusti och slutade snabbt med allt vad bröllop hette på internet...förutom din blogg då som jag kikar in på ibland. Trevlig!
På vårt bröllop hade jag en klänning beställd från China-ekt. Det var min absoluta favoritklänning och jag kunde inte fått någon bättre. Smärre ändringar fick göras av en sykunning vän. Jag fick lägga ut den lite kring bröst och midja. Det var väldigt enkelt och klänningen var sydd för att kunna ändras lite. Sen satte vi in lite tyll under den för att få ett bättre fall samt att jag köpte ett sidenband till midjan. Syändringarna gjorde vi på 2-3h hemma hos min vän. Om du vill se bilder så säg till.
Ps. Klänningen kostade 580.- och då fick jag den hem till dörren! Så det var en ganska billig chansning.

Anonym sa...

carolina@photocarolina.se (Carolina Byrmo)

Jag kan göra reklam för en gammal klasskamrat till mig som är fotograf och utbildad till bildjournalist på Biskop Arnö Nordens fotoskola!(Bästa i norden och skitsvår att komma in på!) Maila henne och kolla!Hon är grym på att ta fina bilder!

hälsa från Sara

Lycka till med bröllopsplanerna!