Sidor

05 oktober 2006

Pyssel i cenitlera



Foto: I nöd och Lust
Höstförkylningen kom rätt lägligt. Hade precis köpt några paket cenitlera med pärlemorskimmer som jag velat hitta till att prova göra något utav. Resultatet blev tio små hjärtan som jag nu bara ska hitta ett användningsområde till. Några förslag? Har beställt kursiva gnuggisbokstäver från Creations så att våra namn kommer upp på banderollerna också. Fick värsta nytändningen för cenitlera när jag höll på, nu vill jag bara göra mer.. mer.. mer!

Material:
Cenitlera från
Sculpey. I färgerna Pink Pearl, Dust Rose, Pearl och Moss.
Små pärlor
Lim

17 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte använda dem istället för placeringskort, lägg dem på tallriken och "gnugga dit" varje gästs namn, men då får du ligga i , för jag antar att det blir fler än 10 gäster...! :-)

/Martina

Anonym sa...

Åh vad sugen jag blir! :)

Anonym sa...

Vad fint det blev :) Jag har köpt lite cernitlera som legat hemma ett tag. Tänkte att jag skulle göra en brud och ett brudgum till våra placeringskort, men kom sen på att jag inte köpt cernitlera i den färgen som vi skulle ha till håret..

Men lite småpyssel kan man alltid göra tills jag tar mig till affären och köper cernit till håret.

Anonym sa...

Det är bara att måla håret i den färg du vill ha det Jenny.

Anonym: Mm.. vi blir 60 minst, så det skulle bli ett jäkla jobb. Men till oss kanske.. honnörsbordet typ.

Anonym sa...

Supersöta hjärtan! Kan du inte skriva ledord för ett bra äktenskap på dem och lägga som dekorationer på bordet? Typ kärlek, tillit, respekt, passion, attraktion, ömhet osv.. Så blir det inte så många - sprid ut dem på borden bland de andra dekorationerna..

Anonym sa...

Åh, att jag inte tänkte på det :) Tack för tipset ;)

Anonym sa...

Lisa> Vilket fint tips, tack!

Ivana sa...

Tänk att jag inte har hittat hit tidigare! Är också en bride to be juli 2007. Skitbra blogg!

Anonym sa...

...men så underbara hjærtan. Jættesnygt : )

Anonym sa...

FINA!!! Varför inte skriva ert bröllopsdatum på "banderollen" och klistra magnet på baksidan så har du en "save the date" att skicka ut till de blivande gästerna? Eller ni kanske redan skickat sånt + inbjudan, har inte hunnit läsa allt på din sida ännu...

Anonym sa...

Ivana> Welcome!

Too-ticki> Bra idé, men jag har redan beställt kombinerade julkort/savethedatekort. Sedan skulle jag aldrig palla göra 70 st såna här. :)

Anonym sa...

Snygga va dom iallefall:-)

håller på tipset som Lisa skrev
Me like:-)

Anonym sa...

De är skitsöta! :-) Kanske du kan sätta fast dem på några ljuslyktor, eller vaser?

Anonym sa...

Blev verkligen sugen på att göra sådana här själv! Placeringskortshållare?!
Hur gnuggar man?

Anonym sa...

Anonym> Ja, med gästernas namn på.. Gnuggar, det finns gnuggisar i pysselbutiker med bokstäver på.

Anonym sa...

Jag hade tänkt att göra hjärtan i större modell som placeringskorthållare till mig och blivande makes att sätta på honnörsbordet. Orkar nog inte riktigt göra 60st... :-)

Finns lera i pärlemor att köpa någon annanstans när via nätet? Någon som vet? På Panduro finns det bara lera med glitter i men pärlemor är mycket finare. Tacksam för tips!

Anonym sa...

Jag köpte min lera på Panduro.. och den är pärlemoig. Annars är jag osäker på vart man kan köpa det. Googla på cenitlera så får du säkert bra träffar.
Lycka till!