Sidor

20 april 2006

Olika bröllopsteman

De trådar på Bröllopstorget som jag tycker är absolut roligast att följa är de som handlar om temabröllop. Folk har såna fantastiskt bra ideér. Nedan är några nämnda:

"Stentema. Namnskyltar och dekorationer helt gjort i sten och grått."

"Countrybröllop. Jag har hittat en superfin korsett och tänkte till det ha en lång "fluffig" kjol! Och nya snygga boots. Han får ha jeans och skorta... =) Med western stuk.."

"Skärgårdstema. Fyrar, sjöfåglar, små båtar, livbojar som servettringar och björkris som dekoration. Nubbe till sillen och fiskinspirerad meny i övrigt."

"Vi ska ha trollskt tema, det är jättespännande och jag håller för fullt på att leta roliga alternativ från bjudningskort, som går i mossgrönt och guld. Till dukning med vattenskålar näckrosor och dimma (kolsyra). Och klänningen är inte alls klassisk utan är full med spetsar, osymetrisk och mycket trollsk i guld och ivory. Vi ska ha harpa i kyrkan och nu letar jag efter trollsländor, vilket är för mig en symbol för bröllop, lever endast en dag och då måste den dagen vara den bästa - medans kärleken är för evigt."

"Vi ska ha Thaitema på festen med saronger som dukar, ljusslingor och mycket färgade ljushållare."

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter fint men ganska så rejält överdrivet med dimma och trollsländor... fniss... hoppas du inte tar illa upp...