Sidor

23 april 2006

Lära sig av andra läxor

På Bröllopstorget finns en bra tråd som handlar om vad gifta par önskar att de hade gjort annorlunda med sin dag. Här är ett gäng av deras erfarenheter som man kanske borde tänka på inför bröllopet:

- Önskar att vi haft mer än en vals, så jag hade hunnit att dansa med pappa också.

- Skulle absolut sett till att ha riktiga fotografbilder.

- Vi skulle nog ha sett till att vår limousine var vid kyrkan lite tidigare eftersom vigeslakten gick fortare än vi väntat oss. Så nu fick vi vänta ett tag på den.

- Jag skulle ha skrivit ut bröllopsbilder som jag tyckte var snygga och visat fotografen hur våra bilder skulle se ut. Jag hade tittat på massor av fina, lite otraditionella bilder innan bröllopet, men den dagen det var dags för fotografering hade jag givetvis idétorka så våra bilder blev lite för vanliga...

- Jag hade sett till att ta foton tillsammans med föräldrar o övrig nära släkt. Vi har inte ett enda kort på oss tillsammans med våra föräldrar - en miss!

- För lite serveringspersonal. De var 4 servitriser till 80 gäster och detta gjorde att vinpåfyllning tog mycket lång tid och all mat tog lång tid att serveras.

- Se till att ha ett ordentligt kvällschema, så att toastmaster å bestman/tärna vet PRECIS vad som gäller!!! Att alla vet vad som ska göras när!! Då slipper man tråkiga väntetider å pinsam tystnad!

- Jag skulle beställt bröllopstårta. Den vi hade var ok (svägerskan och grannen bakade) men allt himla meck runtomkring och körande för att hämta tårtställning m.m. var inte värt de fåtal kronor vi sparade.

- Jag har inte gift mig än men redan nu kan jag tipsa om att börja leta klänning i tid! Jag tyckte att jag hade gott om tid på mig men det visade sig att det tar 3-4 månader att beställa en brudklänning i rätt storlek, kanske ännu längre i vissa fall.

- Skulle velat haft lite mer tid för påklädning, nu blev det lite hafsigt, kändes det som!

- Efteråt hade det varit kul om alla gäster blivit fotograferade när de kom till festen.

Inga kommentarer: