Sidor

26 december 2014

Heejdå 2014

Jag blir alltid rätt sentimental när det börjar närma sig årsslutet. Tacksam för det som varit fint, eftertänksam kring det som varit tufft, och så bubblar det av något märkligt behov av att summera det hela. Så nu gör jag det, i vanlig ordning och för åttonde året på raken.

 Förra året skrev jag att hoppades 2014 skulle innebära " roligt jobb, lediga familjefredagar, en ny uteplats, en gå-unge, en snack-unge, friska föräldrar och en tatuering. " Oh well. Lillungen kryper fortfarande, den andra kämpar hos logopeden, mamma har fått kol och både uteplatsen och tatuering lyser med sin frånvaro.. men vi kör familjemåndagar vilket är the shit och jag har faktiskt landat ett grymt roligt nytt jobb under året.

Årets projekt: Att komma iordning i nya lägenheten. Angenämt projekt där vi fick hantverkarhjälp för en gång skull. Stortrivs Årets resa: Nerja på spanska solkusten tillsammans med familjen. Hyrde litet radhus och bil.. och hade en fantastisk påskvecka med sena grillkvällar på terrassen, loppisutflykter och lek i poolen.

Årets person: Min barndomskompis Marre. Vi firar trettioårsjubileum och jag blir lite yr i hjärtat när jag tänker på vad det betytt för mig genom åren att ha någon med full insikt i både mig och min familj. Någon som stått bakom med varm famn oavsett. Nu är hon gravid också den lilla kompisen, vilket fan är 2015:s bästa grej! Att jag tyyp ska få en till bebis precis när bebislängtan börjat göra sig påmind igen. :D

Årets plagg: Den svarta kavajen. Som ren properhetsmagi över vilken sunkig t-shirt

Årets bok: Min egentecknade ABC-bok som jag faktiskt fick ihop ett ex utav till kidsen under året. Nästa år ska jag se till att trycka upp den i tillräckligt-stor-upplaga-för-några-till. 

Årets köp: Ny lya.

Årets lycka: Att min vän överlevde sin bröstcancer! Det är en märklig och givetvis tung sak att stå någon nära som inte vet om hon ska dö eller få leva, hoppas jag a.l.d.r.i.g behöver göra det igen.

Årets jobbigaste: Sommarkrisen. When the shit hit the fan på alla fronter.

Årets pryl: Två tekoppar från Littlephant. Blir glad varje morgon när jag dricker kaffe ur dessa snyggingar! Tänk vad en liten ytlig detalj kan påverka ens dagar. 

Årets förändring: Har skett hos Andres.

Årets häng: Det mellan mina tre roliga ungar som för varje dag leker mer och mer, och bättre och bättre ihop!

Årets surdeg: Två nobbade bygglov. Burn in hell bygglovsansökanstanten!

Årets sämsta: Att ett kvinno- demokrati- och invandrarfientligt parti blev Sveriges tredje största i valet. Det är en sådan jävla tragegi att det saknar motstycke! Vad är det för fel på folk!? Vad är det som fått deras hjärtan att skrumpna ihop genom livet? Grrr.

Årets fest: Åkte till spanska Sitges på kickoff med jobbet. Lyxtapas, härligt häng och sena dansnätter vid havskanten! En fantastisk partyresa.

Jag är glad att du snart är förbi 2014. Framförallt för att jag är övertygad om att 2015 kommer bli ett så fantastiskt år, men också för att du inte var någon direkt höjdare.
2015 hoppas jag på flera små trevliga bebisar i kompisskaran, en bra skolstart för Rigo och att Andres hittar något nytt och roligt levebröd. Jag hoppas att mina medmänniskor röstar utifrån solidaritet och omtanke i omvalet, att jag ska få upp flåset lite och att vi ska kunna fira jul i kolonistugan nästa gång!


 

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Åh så fint att höra från dig! Låter som att ditt 2014 är skönt att det är förbi, nu mot 2015! 💪 Samma här....
Må så gott & ta hand om dig och dina fina.
Kram Cathrine

Kajsa sa...

Jag saknar ditt bloggande! Kanske kommer det i alla fall en sammanfattning över 2015, som jag hoppas var fint! Annars kanske det blir en 2016? :-)