Sidor

31 december 2010

Summering 2010

Jag gör som 2007, 2008 och 2009 och summerar det gångna året med en lista..

Årets projekt: Gå från föräldraledig till jobbsökande till jobbande.

Årets låt: Little boxes med Pete Seeger. En av pappas favoritlåtar jag sjöng för honom under en stund fin kvalitetstid en varm kväll i Spanien.

Årets resa: Gran Canaria x 2.

Årets person: Min man. Hur mycket stöd, vänskap, förståelse och samsyn kan man hitta i en och samma person egentligen?

Årets plagg: Snygga sjalar.

Årets köp: Diskmaskin. Vilken blessing.

Årets lycka: Att se Rigo växa upp till att bli en så framåt liten glad person.

Årets jobbigaste: Barnet som aldrig fick bli. Det tog riktigt hårt.

Årets tv-stund: Prinsessbröllopet såklart, bröllopssucker som jag är. Vi käkade snittar, drack bubbel och fällde en tår till Daniels fina tal.

Årets bröllop: Sara som stod brud i Haugesund, Norge och bjöd in till stort galej.

Årets bästa FB-updates: Spritpartiets och Good News Magazine.

Årets pryl: iPaden. Som Rigo tog över i ett nafs och nu spelar spel på som en galning.

Årets blogg: Skulle snarare vilja utnämna årets bloggsnackis till #Prata om det. Äntligen ett samtal i bloggosfären som kändes riktigt riktigt viktigt.

Årets förändring: Nya jobbet. Oj vad jag har fått slita för att komma in i matchen.

Årets häng: Med Andres i Amsterdam och Bryssel.

Årets bästa fest: Mammas sextioårskalas.

Årets nyårslöfte: Ha högre tankar om mig själv.

Önskar er ett riktigt gott nytt år! För min egen del hoppas jag på en hel av 2011. Framförallt önskar jag mig en glad unge, ett nytt kul jobb för mannen, tid för reflektion och kompishäng, en snilleblixt från ovan och en smidig vardag.

Inga kommentarer: